سه شنبه 5 بهمن 1400
این روزها کسب و کارهای اینترنتی بیش از پیش در زندگی ما جای باز کردهاند. استفاده روزمره از خدمات اینترنتی، موجب شده است تا بسیاری از افراد به فکر داشتن وب سایت و فروشگاه اینترنتی باشند. گسترش کسب و کار در فضای وب، مقدمات خاص خود را میطلبد. شما باید با فراهم کردن زمینههای لازم، اعتمادسازی مطلوبی انجام دهید. دریافت اینماد یکی از همین موارد است. شما به راحتی میتوانید با مشاهده راهنمای تصویری نحوه ثبت نام اینماد در ادامه، خودتان برای دریافت Enamad اقدام کنید.
اگر مشتاق هستید که کاملترین راهنمای تصویری نحوه ثبت نام اینماد را مشاهده کنید، تا پایان همراه ما باشید.
ابتدا بهتر است بدانید که ای نماد چیست و چرا تا این اندازه اهمیت دارد؟ زمانی که فعالیت یک سایت آغاز میشود، برای رسیدن به هدف باید اعتمادسازی قوی در ذهن کاربر ایجاد شود. اگر کاربر به هر دلیلی برایتان ارزشی قائل نشود، قطعا رسیدن به هدف برایتان ناممکن است.
اینماد یکی از بهترین روشهای اعتمادسازی در ذهن کاربر است!
کاربر تنها زمانی میتواند به شما اعتماد کند و پرداخت اینترنتی در سایتتان انجام دهد که معتبر بودن سایت برایش روشن شده باشد. برای دریافت E-namad نیازی به فعالیت پیچیده و پرهزینهای نیست. کافی است راهنمای تصویری نحوه ثبت نام اینماد را مطالعه کنید و گام به گام همراه ما باشید.
اینماد از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیک زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر میشود؛ اما بهتر است بدانید محتوای تولید شده در هر سایت، دارای مسئولیتی است که بر عهده صاحب آن است.
دارا بودن اینماد برای همه کسب و کارها ضروری نیست. اگر کسب و کارتان در شرایط خاصی نباشد، اصلا نیازی به مطالعه راهنمای تصویری نحوه ثبت نام اینماد و دریافت آن ندارید. برخی کسب و کارها که شرایط فعالیت خاصی دارند، باید برای دریافت اینماد اقدام کنند.
در ادامه کسب و کارهایی که دریافت اینماد برایشان ضروری است، معرفی میکنیم:
پس شما به اینماد نیاز دارید.
اگر تازه در شروع کار باشید و برای طراحی سایت و سئو اقدام کرده باشید، بیشک، اطلاعات چندانی در خصوص اعتماد سازی و نحوه تبدیل مراجعه کننده سایت به مشتری ندارید. حتی شاید دلیل نیاز به مشاهده راهنمای تصویری نحوه ثبت نام اینماد را ندانید. به همین دلیل، در اینجا، به صورت مختصر و مفید، نحوه اعتماد سازی در کاربر را بررسی میکنیم و انگیزههای یک کاربر واقعی از ماندن در سایت و خرید از آن را شرح میدهیم:
1. اگر کاربر به طور کامل مالک سایت را بشناسد، احتمالا اعتماد بیشتری خواهد داشت و میتواند خرید اینترنتی را انجام دهد.
2. اگر کاربر اطلاعات دقیق و واقعی محصولات را مشاهده کند و شرح محصول و نوع اطلاعات آن صحیح باشد، احتمال اعتمادسازی قویتر است.
3. اگر خدمات مهمی مثل گارانتی محصول به روشنی ارائه شده باشد، ذهن کاربر برای اعتماد و خرید قویتر خواهد شد.
4. شرح امکاناتی مثل بازگشت محصولات و مرجوعی با امکان دریافت وجه پرداختی توسط مشتری، موجب اعتماد سازی جدی در ذهن کاربر میشود.
5. اطمینان از محفوظ بودن اطلاعات شخصی کاربر در سایت، موضوع مهم و حیاتی در ذهن کاربر است.
6. تائید شدن امنیت و صحت اطلاعات صاحب سایت یا فروشگاه، از طریق یک نهاد مسئول و متخصص در این حوزه مثل اینماد، تاثیر جدی در اعتماد سازی کاربر ایفا میکند.
با توجه به این نکات، احتمالا ضرورت توجه به راهنمای تصویری نحوه ثبت نام اینماد را متوجه شدهاید؛ پس مطالعه این مقاله را ادامه دهید!
اگر بخواهید انگیزه کافی در راستای دریافت ای نماد کسب کنید، باید حتما مزایای آن را بدانید. زمانی که کاربر به سایت شما مراجعه میکند، اگر آشنایی کافی با سایت نداشته باشد، قطعا دچار تردید خواهد شد.
پرداخت اینترنتی در یک سایت بی نام و نشان که هیچ مرجعی آن را تایید نکرده است، قطعا کار اشتباهی خواهد بود. با چنین دیدگاهی اکثر کاربران زمانی که به مرحله پرداخت برسند، خرید محصول یا خدماتشان را متوقف کرده و برای تحقیقات بیشتر سایت را جستجو میکنند.
عدم پیدا کردن اینماد موجب میشود تا ریسک خالی شدن حسابشان یا آسیبهای اینچنینی را قویتر بدانند و خروج از سایت را انتخاب کنند. در این شرایط، شما بهترین مشتریتان را، از دست دادهاید!!!
در چنین سایتی، تولید محتوای ارزشمند نیز، کارایی نخواهد داشت. پس بدیهی است که نکته مهم و اساسی، دریافت نماد اعتماد الکترونیکی برای سایت است. با مطالعه راهنمای تصویری نحوه ثبت نام اینماد میتوانید برای این کار اقدام کنید. اینماد هویت صاحب سایت را بررسی و تائید میکند. ثبت موقعیت مکانی در دنیای واقعی نیز، بر عهده اینماد است. رعایت حقوق مصرف کننده با درج اطلاعات واقعی از نوع کسب و کار، میتواند تا حد زیادی رعایت شود.
حتما برای شما نیز سوال است و مشتاق هستید که اطلاعاتی در خصوص نحوه دریافت نماد اعتماد الکترونیکی مهم بدانید. به همین دلیل، تصمیم داریم با تصاویر بهروز و واقعی، نحوه ثبت نام در این سامانه را شرح دهیم. پس تا پایان همراه ما باشید!
در اولین اقدام جهت ثبت نام اینماد، باید وارد سایت شوید. وب سایت ای نماد با آدرس اینترنتی www.enamad.ir به شما اجازه میدهد تا هر ساعت از شبانه روز برای ثبت نام و دریافت ای نماد اقدام کنید.
پس از وارد شدن به سایت، با کلیک بر روی گزینه ثبت نام و دریافت نماد که در منو سمت راست سایت وجود دارد، میتوانید گام مهم در راستای ثبت نام را بردارید. بعد از کلیک، این اولین بخشی است که به شما نمایش داده میشود تا برای ثبت نام اقدام کنید. شما میتوانید با مراجعه به منو اصلی کسب و کارها، گزینه ثبت نام و ورد به پنل را انتخاب کنید و سپس، وارد همین بخش از سایت شوید.
همانطور که در راهنمای تصویری عکس پایین مشاهده میکنید، باید گزینه " آیا در سامانه حساب کاربری ندارید؟ ایجاد حساب کاربری" را کلیک کرده و وارد مرحله جدید ورود اطلاعات شوید.
در این قسمت باید تمامی فیلدهایی که مشاهده میشود را پر کنید. در قسمت ابتدایی نوع شخص، باید شخص حقیقی را انتخاب کنید؛ مگر اینکه اقدام برای یک شخص حقوقی انجام گردد.
حتما در قسمت پایین، تیک دو گزینه موجود را بزنید. عبارات " در بستر کسب و کار امکان سفارش گیری بصورت آنلاین وجود دارد" و "بابت سفارش پول دریافت میشود" باید حتما تیک خورده باشند.
نکته: همانطور که در تصاویر نحوه ثبت نام اینماد مشاهده میکنید، اگر در این مرحله با خطایی مواجه شوید، میتوانید از طریق تماس با شماره تلفن 54604000-021 مشکلتان را مطرح کرده و راهنمایی بگیرید.
زمانی که اطلاعات مورد نیاز را پر کنید و هیچ مشکلی در فرآیند ثبت اطلاعات ایجاد نشده باشد، سایت به شما پیام " ثبت نام با موفقیت انجام شد، لینک فعالسازی به ایمیل شما ارسال شده است" را نمایش میدهد. در این شرایط باید فورا به ایمیلی مراجعه کنید که در زمان ثبت نام اطلاعات آن را درون سایت ثبت کردهاید.
در قسمت ایمیل های ورودی، ایمیلی از طرف اینماد ارسال شده است. با بازگشایی ایمیل، لینک فعالسازی برایتان نمایش داده میشود.
ایمیل را باز کرده و بر روی لینک فعالسازی کلیک کنید:
بعد از تائید ایمیل، E-namad اجازه ورود به پنل کاربری برایتان صادر میکند. در این قسمت، پر کردن اطلاعات بیشتر و تکمیل ثبت نام انجام میشود. فضای پنل کاربری در سایت اینماد چنین است. برای ثبت اطلاعات باید از منو سمت راست، گزینه تکمیل اطلاعات را انتخاب کنید و مطابق با جدیدترین اطلاعات ارائه شده عمل کنید.
زمانی که بر روی تکمیل اطلاعات کلیک کنید، زیرمنویی برایتان نمایش داده میشود. از این زیرمنو باید گزینه "تکمیل فرم اطلاعات" را باز کنید.
در این بخش، باید تمامی اطلاعات هویتی، اطلاعات محل سکونت و اطلاعات تماس فردی را پر کنید. یادتان باشد که گزینههای دارای ستاره از فیلدهای ضروری هستند که عدم ثبت اطلاعات در آنها موجب بروز خطا در زمان ثبت است. پس حتما این اطلاعات را وارد کرده و دکمه ذخیره را فشار دهید.
بعد از این مرحله، مشاهده پیام ثبت اطلاعات با موفقیت انجام شد، آخرین چیزی است که مشاهده خواهید کرد.
یکی از امکانات جالبی که در اینماد برایتان قرار داده شده است، مشاهده پیامهای خطایی است که سیستم مطابق با آنها اجازه ثبت اطلاعات و دنبال کردن مراحل صحیح ثبت نام را به شما نداده است. در قسمت بالا سمت چپ صفحه پنل کاربری، عکس یک پاکت قرار دارد که در کنار آن عددی نوشته شده است. اگر موس را بر روی آن قرار دهید، کارهای در دست انجام برایتان نمایش داده میشود.
با کلیک بر روی این گزینه میتوانید پیامهایی که در خصوص خطاها وجود دارد، مشاهده کنید و پس از رفع آنها، ثبت را انجام دهید. یادتان باشد، اگر خطایی وجود نداشته باشد، عدد کنار این گزینه صفر خواهد بود.
یکی از رایجترین خطاهایی که در منو "کارهای در دست انجام" مشاهده میشود، خطا عدم تائید پلیس اماکن است. بعد از ثبت نام اولیه، پلیس اماکن صلاحیت اولیه فرد متقاضی که اطلاعات او در پنل ثبت شده است را صادر میکند. اگر به هر دلیلی، در این فرآیند مشکلی وجود داشته باشد، صلاحیت توسط پلیس اماکن تائید نمیشود. اگر چنین پیامی مشاهده کردید، حتما برای پیگیری به پلیس اماکن مراجعه کنید تا دلیل عدم تائید صلاحیتتان را جویا شوید. در عکس زیر میتوانید این خطا را مشاهده کنید.
اگر تمامی مراحل به خوبی طی شود و هیچ مشکلی در ثبت اطلاعات وجود نداشته باشد، باید مطابق با راهنمای تصویری زیر، مدارکتان را بارگذاری کنید تا بررسی دقیقتر آغاز شود. برای این کار بر روی گزینه تکمیل اطلاعات در منو سمت راست کلیک کنید و بارگذاری مدارک را انتخاب نمایید.
با ورود اطلاعات میتوانید به بهترین شکل ممکن همه چیز را آپلود کنید. پیش از این مرحله لازم است تا از تمامی مدارک موردنیازتان اسکن تهیه کنید. اگر دستگاه اسکنر ندارید یا امکان اسکن کردن مدارک برایتان فراهم نیست، از اپلیکیشنهایی مثل کماسکنر استفاده کنید و از طریق دوربین گوشی، مدارک موردنیازتان را باکیفیت اسکن کنید.
پس از هر بار آپلود فایل این پیام به شما نمایش داده میشود.
بعد از آپلود تصاویر مدارک موردنیاز، میتوانید از صحت آپلودها با گزینه "مشاهده فایل" مطمئن شوید.
بعد از آپلود اطلاعات و مدارکتان مطابق با راهنمای تصویری نحوه ثبت نام اینماد، در سمت راست زیرمجموعه منو "تکمیل ثبت نام"، گزینه "احراز اطلاعات" است. بر روی آن کلیک کنید.
احراز اطلاعات یا تایید اطلاعات وارد شده، در این مرحله انجام میشود. شما باید کدی که مشاهده میکنید را به شماره تلفنی که مشخص شده است، ارسال کنید. با اینکار صحت اطلاعات را متوجه خواهند شد.
در این مثال باید کد ena367713 به شماره تلفن 50004000452298 پیامک شود.
اگر تلفن ثابت وارد کرده باشید، باید از طریق گزینه پایین "تایید صحت تلفن ثابت" ثبت آن را انجام دهید. برای این کار باید با همان خط تلفن، به شماره 0285194748 تماس بگیرید و کد ارائه شده در همین صفحه را وارد کنید. تایید اطلاعات در کمتر از 10 دقیقه انجام میشود. در این مرحله باید از سامانه خارج شوید و بعد از 10 دقیقه مجدد وارد شوید.
پس از ورود اگر هیچ مشکلی در پروسه تایید شماره موبایل یا شماره تلفن ثابت وجود نداشته باشد، با این پیام مواجه میشوید. "صحت تلفن همراه شما تایید شده است" . پروسه ثبت تلفن ثابت نیز به همین ترتیب است.
پس از تایید اولیه اطلاعات وارد شده، نوبت به افزودن کسب و کار میرسد. در منو سمت راست گزینه "کسب و کار" را انتخاب کرده و سپس، بر روی زیر منو "افزودن کسب و کار" کلیک کنید.
در این مرحله باید اطلاعات درخواست شده را پر کنید. یادتان باشد که نوع فعالیتتان را، غیرصنفی انتخاب کنید. بهتر است بدانید که امکان تغییر نوع فعالیت در این سامانه وجود دارد. به همین دلیل، نگران نباشید. در صورتیکه کارشناس اینماد نوع فعالیتتان را صنفی تشخیص دهد، میتوانید آن را تغییر دهید.
در زمان ورود اطلاعات کسب و کار، از شما آدرس دریافت میشود. معمولا بسیاری از کسب و کارهای آنلاین محل تجاری برای آدرس ندارند. در این شرایط، باید آدرس محل مسکونی که امکان دسترسی به صاحبان کسب و کار در آن وجود دارد، وارد شود. پس از ورود کلیه اطلاعات خواسته شده، دکمه ذخیره را فشار دهید. نمایش پیام ثبت اطلاعات با موفقیت انجام شد، خبر خوبی برای این مرحله محسوب میشود.
زمانی که اطلاعات کسب و کار وارد شد، باید در منو "کسب و کار"، زیر منو "مدیریت کسب و کار" را انتخاب کنید تا تاییدیه فنی را انجام دهید.
در این قسمت، بر روی انجام تاییدیه فنی کلید کنید تا مراحل آن برایتان آشکار شود.
در این مرحله، با فرم زیر مواجه میشوید. این فعالیتها هر کدام موجب تایید فنی سایت شما میشود. در واقع، ای نماد در این مرحله باید از دسترسی مستقیم شما به وب سایت ذکرشده، اطمینان حاصل کند. به همین دلیل، بارگذاری فایل در سرور یا ارسال کد به ایمیل و گزینههای دیگر، به این منظور قرار داده شدهاند.
با مشاهده لیست کسب و کارها، نوبت به درج اطلاعات در خصوص خدمات میرسد. بهتر است لیست خدمات و مجوزها را همینجا درج کنید.
با کلیک بر روی لیست خدمات و مجوزها، فرم زیر برایتان نمایش داده میشود. از طریق بخش های: قسمت، گروه، طبقه و خدمات سعی کنید مرتبطترین گزینههای مربوط به خدماتتان را انتخاب کنید و دکمه ذخیره را فشار دهید.
اگر کسب و کار شما نیازمند دریافت مجوز باشد، باید آن را در این مرحله اسکن و ذخیره کنید.
به دلیل عدم نیاز به شرح در بخش راهنمای تصویری نحوه ثبت نام اینماد، میتوانید قوانین مرتبط با مجوزهای لازم در کسب و کارها را، در این لینک مشاهده کنید.
.:: نماد اعتماد الکترونیکی ::. قوانین و مقررات (enamad.ir)
در این مرحله باید در قسمت لیست کسب و کارها، بر روی تکمیل فرم نظرسنجی کلیک کنید. در عکس زیر، ناحیه نارنجی با کادر قرمز را مشخص کردیم.
در این مرحله، فرم زیر نمایش داده میشود. باز هم باید اطلاعات مرتبط با کسب و کارتان را، از میان گزینهها پیدا و انتخاب کنید.
بعد از تکمیل این فرم، بر روی دکمه ذخیره کلیک کنید و منتظر نمایش ثبت اطلاعات بمانید.
برای این مرحله باید بر روی دکمه "احراز اطلاعات کسب و کار" کلیک کنید.
در این مرحله باید هر سه نوع احراز اطلاعات را انجام دهید.
با مطالعه توضیحات درج شده در این صفحه، به راحتی میتوانید اطلاعات مربوط به ایمیل، آدرس و شماره تماستان را تایید کنید. در این راستا میتوانید نوشتههای درج شده در راهنمای تصویری زیر را مطالعه کنید.
اگر به هر دلیلی اطلاعات موردنیاز در این بخش تغییر کرده باشد، میتوانید از طریق ویرایش مشخصات کسب و کار، آن را ادیت کنید و اطلاعات صحیح و قابل احراز را وارد کنید.
همانطور که در راهنمای تصویری زیر مشاهده میکنید، بعد از احراز اطلاعات کسب و کار، دکمه ارسال پرونده جهت بررسی کارشناسی برایتان قابل نمایش است. یادتان باشد که بعد از فشردن دکمه "ارسال پرونده جهت بررسی کارشناسی"، امکان ویرایش هیچ اطلاعاتی وجود ندارد. پس همینجا از صحت اطلاعات واردشده اطمینان حاصل کنید. اگر نیاز به تغییر اطلاعات وجود نداشت، طبق راهنمای تصویری زیر، دکمه "ارسال پرونده جهت بررسی کارشناسی" را فشار دهید.
در این قسمت چک لیست الزامات برایتان قابل دسترسی است. اگر میخواهید دچار پروسه عدم تایید کارشناس و نقص اطلاعات و مدارک نشوید، در همین بخش، چک لیست را بررسی کنید و اگر مدارکی کسری دارید، تکمیل کنید. با این اقدام، پروسه بررسی و تائیدتان سریعتر دنبال خواهد شد.
اگر از تکمیل بودن پرونده و پر کردن آن طبق راهنما اطمینان دارید، گزینه تائید را فشار دهید.
پیام "ثبت اطلاعات" آخرین مرحله از این پروسه خواهد بود.
در این مرحله، باید منتظر بررسی کارشناس باشید. همانطور که مشاهده میکنید، در لیست کسب و کارها، وضعیت "در حال بررسی" درج شده است. اگر کارشناس نقصی در پرونده مشاهده کند که مطابق چک لیست باشد، پرونده بازگشت داده میشود.
اگر به هر دلیل کارشناس، نقص مدارک و اطلاعات را تشخیص دهد، پرونده در حالت "اعلام نقص" قرار میگیرد. برای برطرف کردن نقصها و مشاهده آن، بر روی "وضعیت چک لیست کسب و کار" کلیک کنید.
در این بخش، همانطور که در راهنمای تصویری نحوه ثبت نام اینماد مشاهده میکنید، لیستی از کارهای انجام شده و تائیدشده وجود دارد. حتما گزینههای تایید نشدهای مشاهده میشود که باید آنها را مطابق با توضیحات و نقص تشخیص داده شده، اصلاح کنید.
اگر کارشناس، تشخیص به تغییر نوع فعالیت از غیر صنفی به صنفی داده باشد، باید تغییر نوع فعالیت به واحد صنفی را انجام دهید.
زمانی که کارشناس اطلاعات شما را تایید کند، در وضعیت پرونده "بررسی مدارک فیزیکی" درج میگردد. در این شرایط، باید دریافت تعهدنامه را انتخاب کنید. در این شرایط، باید فایل تعهدنامه را دریافت کنید و برای ادامه مراحل، به دفترخانه مراجعه کنید. تمامی مدارک را کپی برابر با اصل بگیرید و مجوزهای درج شده در سایت را نیز، ضمیمه کنید. سپس، مدارک را به صندوق پستی 14155-6385 ارسال کنید.
اگر مدارک مورد تایید کارشناس باشد، وضعیت پرونده به "در حال بررسی توسط مدیر" تغییر میکند.
اگر تایید مدیر انجام شود، وضعیت به "تایید نهایی" تغییر میکند. در این شرایط میتوانید برای دریافت کد نماد اقدام کنید.
خلاصه مطلب
در بسیاری از کافی نتها و دفاتر خدمات، افرادی حضور دارند که با دریافت هزینه نسبتا زیادی، اقدام به ثبت اینماد میکنند. ما به شما توصیه میکنیم به کمک راهنمای تصویری نحوه ثبت نام اینماد و مطالعه دقیق این مقاله، کارهای مرتبط با کسب و کارتان را خودتان برعهده بگیرید. به راحتی میتوانید با دنبال کردن این مطلب، به بهترین شکل مدیریت دریافت اینماد را بر عهده بگیرید.
بسیاری از افراد پس از طراحی سایت فروشگاهی، علاقهمند هستند که در خصوص نحوه پرداخت در سایت بیشتر بدانند. معمولا پرداخت درون سایت، تنها زمانی ممکن است که اینماد دریافت کرده باشید؛ اما درگاههای امنی مانند زرین پال وجود دارند که امکان پرداخت بدون دارا بودن اینماد را فراهم کردهاند.
0 نظر
نظری ثبت نشده است