شنبه 14 مرداد 1402
پیشبینی متخصصان حوزه آیتی و اینترنت نشان میدهد که ارزش صنعت فروشگاههای آنلاین به زودی به 2 تریلیون دلار خواهد رسید که به عنوان سریعترین میزان رشد در میان بازارهای دیگر شناخته میشود. فروشگاههای اینترنتی در سال 95 تنها در ایران، درآمد 70 میلیارد تومانی داشتهاند و رشد کسب و کارهای اینترنتی به شکل چشمگیری ادامه دارد به ویژه اینکه از سال 98 با افت شدید فروش محصولات فیزیکی، کسب و کارهایی که فروشگاه اینترنتی نداشتند نیز به فکر راه اندازی فروشگاه آنلاین افتادند.
هرکس با هر میزان بودجهای میتواند فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کرده و کالاهای خود را به فروش برساند. ایجاد و سودآوری یک فروشگاه اینترنتی، چیزی بسیار مهمتر از راه اندازی یک وبسایت است.
راه اندازی فروشگاه اینترنتی، بهترین نقطه شروع کسب و کار شخصی برای بسیاری از کارآفرینان است. این راه باعث کاهش هزینههای کاری و تجربه رشد سریعتر استارتآپی میشود و بهطور کلی از بسیاری از جنبهها به نفع آنهاست.
با اینحال، تأسیس فروشگاه آنلاین، نیازمند تعهد کاری بسیاری است. اگر در کنار فروشگاه آنلاین خود فروشگاه فیزیکی هم دارید یا خیر، در هر صورت باید احساس مسئولیت کنید و دانش و ابزارهای لازم برای آن را در اختیار داشته باشید.
مقاله حاضر، شما را با مراحل مختلف راه اندازی فروشگاه اینترنتی آشنا میکند؛ بههمین جهت پیشنهاد میشود که قبل از آغاز فعالیتها، به نکات مهمی که در زیر آورده شدهاند، توجه کنید:
پس از اتخاذ اقدامات فوق، حالا وقت آن است که مرحله به مرحله راه اندازی فروشگاه اینترنتی حرفهای را با هم طی کنیم.
مشخص کردن زمینه فعالیت فروشگاه اینترنتی و تعیین محصولات یک مرحله مهم در راه اندازی فروشگاه اینترنتی است. برای انجام این کار، میتوانید مراحل زیر را دنبال کنید:
همچنین، موفقیت در فروشگاه اینترنتی نیازمند داشتن ایدههای نوآورانه و اجرایی برای بهبود تجربه مشتریان است. برای این کار میتوانید از بازخوردهای مشتریان استفاده کنید و به طور مداوم به بهبود محصولات و خدمات خود بپردازید.
اولین و مهمترین قدم پیش از طراحی سایت، انتخاب نام دامنه است. انتخاب نام دامنه مناسب اهمیتی معادل با انتخاب نام یک شرکت دارد! این آدرس وب که شامل نام انتخابی و دامنه مرتبط است، هویت کسب و کار شما در فضای آنلاین را نمایان میسازد. بنابراین، در انتخاب دقیق آن، به موارد زیر توجه فراوان داشته باشید:
***نکته مهم*** در صورت امکان، پسوندهای .com و .ir را همزمان ثبت کنید تا از سوء استفاده احتمالی جلوگیری شود.
مطلب پیشنهادی: نکات مهم در انتخاب نام دامنه
قدم بعدی انتخاب هاست مناسب است. به خاطر داشته باشید که در حال حاضر دو نوع هاستینگ، هاستینگ ویندوز و هاستینگ لینوکس وجود دارد. اینکه سرور هاستینگ شما از کدام سیستم عامل استفاده میکند، به زبان برنامهنویسی سایت شما بستگی دارد. بنابراین، بهتر است قبل از انتخاب هاست، با برنامهنویس سایت خود مشورت کرده و سپس، تصمیم گیری کنید.
پیشنهاد میشود برای سایتهایی که با دات نت برنامهنویسی شدهاند، هاست ویندوز تهیه شود؛ اما برای سایتهایی که با PHP برنامهنویسی شدهاند، هاست لینوکس مناسبتر است.
گروه طراحی سایت لاگ با سابقه درخشانی که در زمینه طراحی سایت و فروشگاه های اینترنتی دارد، آماده خدماترسانی به کسب و کارهای مختلف میباشد.
برای دریافت کد مالیاتی نیاز است تا مراحل زیر به صورت کاملا رایگان طی شود:
مرحله اول: ثبت نام در سامانه کد رهگیری مالیاتی
نکته:
با انتخاب گزینه مناسب، میتوانید فرآیند ثبت نام کد رهگیری مالیاتی را به درستی انجام دهید.
مرحله دوم: پیش ثبت نام کسب و کار
مرحله سوم: رفع نواقص پیش ثبت نام مالیاتی
1. بعد از ثبت نام، به قسمت اطلاعات پرونده مالیاتی وارد میشوید تا موارد ثبت شده در پایگاه داده سازمان امور مالیاتی را مشاهده کنید.
2. به بخش "نواقص اطلاعاتی" بروید؛ موارد قرمز رنگ، نواقص پرونده مالیاتی شما را نشان میدهد. برای رفع این نواقص، باید بر روی هر یک از گزینهها کلیک کنید و اطلاعات خواسته شده را به سامانه بدهید.
3. ثبت محل کسب و کار (محل کسب و کار میتواند مغازه یا واحد تجاری باشد، اما اگر کسب و کار خانگی دارید، آدرس منزلتان را مشخص کنید.)
4. بعد از انتخاب محل کسب و کار، روی دکمه "ثبت" کلیک کنید.
5. ویرایش مشخصات کسب و کار؛ دوباره به قسمت نواقص اطلاعاتی بروید و روی یکی از گزینههای باقیمانده کلیک کنید.
6. در این فرم باید اطلاعات کامل مربوط به کسب و کار خود را وارد کنید. ابتدا در بالای صفحه و قسمت "دلیل ثبت نام" یکی از دو گزینه ثبت کسب و کار جدید یا انتقال/ویرایش کسب و کار را انتخاب کنید. سپس از بخشهای مختلف اطلاعات مربوطه را با دقت پر کنید.
7. ثبت اطلاعات کسب و کار
8. پس از پر کردن فرم اطلاعات کسب و کار، روی دکمه "ثبت" کلیک کنید.
9. روی گزینه "باقی مانده از نواقص" کلیک کنید.
10. قسمت نواقص اطلاعاتی رفته با کلیک روی گزینه قرمز رنگ، به صفحهای منتقل میشوید که باید وضعیت مشمولیت مالیات بر ارزش افزوده را انتخاب کنید.
11. ارائه کد 10 رقمی پیگیری توسط سیستم
12. منتظر باشید تا اطلاعات از سمت سازمان امور مالیاتی تائید شود.
مرحله چهارم: دریافت پیامک از سازمان امور مالیاتی
در صورت صحت تمامی اطلاعات وارد شده و تائید آنها توسط سازمان مالیاتی، یک پیامک حاوی نام کاربری و رمز عبور برای شما ارسال میگردد.
مرحله پنجم: ورود به سامانه ثبت نام شماره اقتصادی
1. مجدد به سایتwww.tax.gov.ir بروید.
2. اطلاعاتی که برای شما پیامک شد را در کادرهای سمت چپ وارد کنید.
مرحله ششم: تکمیل نیازمندیهای پرونده مالیاتی
1. بعد از ورود به حساب کاربری خود، در ستون سمت چپ صفحه، اطلاعات خواسته شده با رنگ قرمز مشخص شدهاند.
2. با کلیک بر روی هر یک از موارد، میتوانید آنها را اصلاح کنید و پرونده خود را کامل نمایید.
3. روی گزینه "ابلاغ الکترونیک" از قسمت سمت راست سایت کلیک کنید.
4. سپس، گزینه "درخواست ابلاغ الکترونیک" را بزنید.
5. پس از مطالعه موارد نوشته شده، گزینه های انتهایی متن را تیک بزنید.
6. سپس، روی دکمه "تایید اطلاعات و درخواست" کلیک کنید.
توجه داشته باشید که دریافت کد مالیاتی از الزامات راه اندازی فروشگه اینترنتی است.
مجوز کسب و کار به هر گونه تأییدیه قانونی اشاره دارد که به شما اجازه فعالیت در حوزه کسب و کار مورد نظر را میدهد. این تاییدیه ممکن است شامل پروانه کسب، مجوز کسب، گواهی کسب، جواز کسب و سایر مدارک مشابه باشد. با داشتن این تاییدیههای قانونی، شما میتوانید با اطمینان کسب و کار خود را آغاز و گسترش دهید.
سه نوع ای نماد یا نماد اعتماد الکترونیک وجود دارد:
برای دریافت ای نماد می بایست به سایت http://enamad.ir مراجعه نمایید. ای نماد یا نماد اعتماد الکترونیکی در صورتی به افراد تعلق میگیرد که:
در یک فروشگاه اینترنتی، بخش بسیار حیاتی و اساسی، درگاه پرداخت آنلاین است که نقش بسیار مهمی در عملکرد و تجارت آن دارد. در ایران، به طور کلی، دو نوع درگاه پرداخت آنلاین وجود دارد:
در نهایت، با توجه به نیازها و شرایط مالی و اداری، فروشگاهها میتوانند از یکی از دو نوع درگاه پرداخت مذکور استفاده کنند.
بیتردید، اگر از هر تاجر و مدیر کسب و کاری بپرسید که سختترین، زمانبرترین و لذتبخشترین قسمت کارشان چیست، به بازاریابی و فروش اشاره میکنند. انتخاب ابزارها و استراتژیهای مناسب در بازاریابی چالشی سخت است. همچنین، زمان صرف شده در بازاریابی با میزان بودجه مرتبط است و پیشرفت نسبی به هزینههای انجامشده بستگی دارد. این تلاشها میتوانند به نتایج سودآور و درآمد بیشتری منجر شوند.
با این حال، برای جلوگیری از خستگی و یادگیری تکنیکهای بازاریابی، مشورت با کارشناسان مجرب و مشاوران حرفهای در زمینه تبلیغات و بکارگیری انواع روش های بازاریابی میتواند موثر باشد.
0 نظر
نظری ثبت نشده است