چهارشنبه 27 بهمن 1400
این روزها سمت و سوی کسب و کارها بسیار متفاوت از گذشته شده است. ماشین حساب و فروش حضوری، جای خود را به فروش آنلاین و محاسبه گزارشات متفاوت در وب سایت داده است. سهولت عملکرد در پیشرفت و رشد کسب و کار با تبدیل کسب و کار سنتی به مدرن بسیار به چشم میآید. معمولا نحوه مدیریت یک کسب و کار سنتی، بسیار زمانبر، پیچیده و پردردسر است. محدودیتها و هزینههای سربار نیز، کم نیست. به همین دلیل اکثر افراد تمایل زیادی به تبدیل کسب و کار سنتی به مدرن دارند.
در این مقاله قصد داریم نحوه تبدیل کسب و کار سنتی به مدرن را بررسی کنیم و مزایای کسب و کار مدرن نسبت به سنتی را ارزیابی کنیم.
پس تا پایان همراه ما باشید!
کسب و کار مدرن معمولا با کمک جدیدترین تکنولوژیهای نرم افزاری موجود، تلاش میکند تا فروش یا ارائه خدمات بهتری را داشته باشد.
در کسب و کار مدرن، مدیریت از راه دور نیز امکانپذیر است. داشتن یک وب سایت فروش یا ارائه خدمات، مهمترین بخش یک کسب و کار مدرن محسوب میشود. طراحی سایت فروشگاهی، به شما کمک میکند تا هوشمندانهتر نسبت به فروش محصولاتتان اقدام کنید.
مدیریت انبار و موجودی محصولات بهوسیله وب سایت و امکانات نرم افزاری، به بهترین شکل انجام میشود. گستردگی فعالیت در فضای مجازی بدون وجود محدودیتهای جغرافیایی، ویژگی منحصربهفرد کسب و کار مدرن محسوب میشود. همین عامل موجب شده است تا تبدیل کسب و کار سنتی به مدرن یک اقدام اجتناب ناپذیر باشد.
شاید هنوز انگیزه کافی برای بهروز کردن کسب و کارتان نداشته باشید. در این صورت بهتر است بدانید که این روزها، اکثر افراد برای وقت گذرانی، انجام فعالیتهای روزمره و حتی کار، در فضای اینترنت مشغول جستجو و گذر زمان هستند.
محبوبیت خدماتی که از طریق دنیای وب میتوان به آن دست پیدا کرد، بسیار زیاد شده است. علاقهمندی افراد به تفریح و خرید در فضای مجازی، موجب شده است تا بسیاری از فروشگاههای بزرگ در دنیا، تبدیل به فروشگاه آنلاین شوند.
کاهش هزینههای اجاره، آب، برق و پرسنل تمام وقت در فروشگاههای حضوری، معایبی است که موجب میشود تا میل شدیدی نسبت به تبدیل کسب و کار سنتی به مدرن ایجاد شود.
در پاندمی کرونا، افراد برای دست پیدا کردن به مایحتاج روزمره، از اپلیکیشنها و وب سایتها کمک گرفتند. گاهی محصولات از شهری به شهر دیگر ارسال میشود و تجربه خرید جذابی ایجاد میکند. وابسته نبودن کسب و کار به موقعیت جغرافیایی، مهمترین مزیتی است که در کسب و کار مدرن و آنلاین دیده میشود. همین موضوع، انگیزه بسیار قوی جهت سرمایهگذاری در این حوزه است.
جالب است بدانید که عدم نیاز به حضور در محیطی خاص، موجب شده است تا مدیریت کسب و کارهای آنلاین به شکل دورکاری و غیرمستقیم انجام شود. با این ویژگی، فرصت زندگی بیشتر و بهتر را خواهید داشت.
احتمالا با درک مزایای کسب و کار آنلاین، انگیزه زیادی برای تبدیل کسب و کارتان به یک کسب و کار مدرن پیدا کردهاید. اما طی کردن این فرآیند با درنظر گرفتن نیازهای اولیه کسب و کار شما، موضوع مهمی است.
به همین دلیل توصیه میشود در این زمینه با افراد متخصص در زمینه طراحی سایت مشورت کنید.
در ادامه گام به گام این مسیر را مرور میکنیم:
شما باید در ابتدای راه، بررسی کنید که چگونه میتوانید نیاز مشتریان را، به شکل مدرن برآورده کنید. در این راه، نیاز به تعطیل کردن فروشگاه یا محل فیزیکی کسب و کارتان نیست. شما باید بعد از راه اندازی کسب و کار مدرن خود، اعتبار چندین سالهای برای آن جمع کنید و سپس، در صورت صلاحدید دست به چنین کاری بزنید. پس همین ابتدا بررسی کنید که
با بررسی این موارد میتوانید به نتیجه بهتری دست پیدا کنید.
گاهی لازم است تا سیستم قیمت گذاری، مدیریت انبار، موجودی محصولات و سیستم حسابداری را بهروزرسانی کنید. خوشبختانه، امکان تجمیع تمام این نیازها در وب سایت و نرم افزارهای جانبی موجود فراهم است.
به همین دلیل، چندان چالش خاصی برایتان وجود ندارد. پس با خیال آسوده، تمام امکانات موردنیازتان را یادداشت کنید و با متخصصین این حوزه درمیان بگذارید. کمک گرفتن از یک شرکت حرفهای طراحی سایت یا مشاوره کسب و کار میتواند بهترین کاری باشد که انجام میدهید.
در گذشته اسم فروشگاهها، اسم شخصی بود که صاحب آن کسب و کار بود. اما این روزها، انتخاب نام هوشمندانه نیز، گام مهمی در برندسازی کسب و کارتان است. به همین دلیل توصیه میشود تا کسب و کارتان را بر اساس نوع خدمات یا مشتریان، اسم گذاری کنید. سعی کنید نامی تک سیلابی انتخاب کنید تا به بهترین شکل ممکن در ذهنها باقی بماند. یادتان باشد اسم شما آدرس وب سایتتان میشود. پس طولانی و پیچیده انتخاب نکنید.
در این مرحله، باید حتما از شرکتهای تخصصی کمک بگیرید تا مراحل ثبت دامنه سایتتان را انجام دهند. برای ثبت دامنه، باید ابتدا بررسی کنید که دامنه مدنظرتان قبلا توسط شخص دیگری ثبت شده است یا خیر. در فضای وب، دامنهها یونیک و غیرتکراری هستند. به همین دلیل، اگر شخص دیگری آدرس مدنظرتان را ثبت کرده باشد، شما باید برای سایتتان اسم دیگری انتخاب کنید یا وجه تمایزی در آدرس قائل شوید.
اگر کسب و کارتان در حوزه فروش محصول باشد، باید نحوه عکس گرفتن از محصولات، قیمت گذاری، نوشتن مشخصات و این موضوعات را درنظر بگیرید.
اگر کسب و کارتان، ارائه خدمات است، کمی متفاوتتر از فروشگاه اینترنتی عمل خواهید کرد. در این شرایط، شما نیاز به وبلاگی جهت ارائه محتوا در زمینه خدماتتان دارید. شرح خدمات، آموزش موضوعات حاشیهای و ارائه محتوای مناسب و مورد پسند کاربر، موجب بهبود رتبه سئو سایت میشود و شانس دیده شدن را افزایش خواهد داد.
از سوی دیگر، اگر موسسه آموزشی هستید که همیشه دانشآموزان حضوری خود را آموزش میداد، میتوانید فضایی جهت آموزش الکترونیکی ایجاد کنید. ثبت نامتان را در وب سایت پیشبینی کنید و امکانات موردنیاز را در سایت فراهم کنید.
یادتان باشد وب سایت میتواند سهولت دسترسی برای مشتریان را فراهم کند؛ برای خودتان نیز چنین شرایطی به بهترین شکل ممکن میتواند وجود داشته باشد. پس حتما امکانات مدنظرتان را پیشبینی کنید.
شاید برایتان جالب باشد که بدانید، در فضای مجازی تفاوتی ندارد که شغل شما در یک محیط 1*1 ارائه شده باشد، یا دارنده فروشگاه 100 متری باشید! در هر حال باید حرفهای عمل کنید تا مخاطبان بیشتری را جذب کنید.
سعی داشته باشید تا از یک گرافیست حرفهای کمک بگیرید و براساس پارامترهای خاص کسب و کارتان، لوگو طراحی کنید. در همین زمان باید رنگ سازمانی مدنظرتان را مطابق با پالتهای رنگی و روانشناسی مخاطبان هر کسب و کار انتخاب کنید. با این اقدام میتوانید حرفهایتر از گذشته رفتار کنید و مسیر رشد مطلوبی داشته باشید.
یادتان باشد که هدف شما از تغییر به سمت کسب و کار مدرن، آسانتر شدن مدیریت کارها و جذب مشتریان بیشتر است. شما باید مخاطب بیشتری به خودتان جذب کنید تا رشد کنید. هرچه حرفهایتر رفتار کنید و مطابق با نیاز مشتری اقدام کنید، شانس بیشتری برای پیشرفت خواهید داشت.
سعی کنید با شناخت نیاز مخاطب، همه چیز را تحت کنترل قرار دهید. نحوه طراحی سایت نیز، باید مطابق با همین ویژگیها انجام شود. مثلا اگر فروشگاه لباس کودک هستید، باید طراحی سایت را مطابق با حال و هوای کودکان انجام دهید و در محیطهای متناسب با آنها فعالیت کنید. مثلا اگر در حوزه املاک فعالیت میکنید، باید بیش از پیش در این زمینه حرفهای عمل کنید و رضایت یا اعتماد مخاطب را جلب کنید.
شاید به نظرتان محتواسازی بخش مهمی از تبدیل کسب و کار سنتی به آنلاین نباشد! اما بهتر است بدانید، شما تمام زحماتتان را برای طراحی و پیاده سازی وب سایت کشیدهاید، حال زمان آن رسیده است تا مخاطبان هدفتان را جذب کنید. مخاطبان شما، با تبلیغات فیزیکی و قدیمی که سابق از آن استفاده میکردید، جذب نمیشوند. برای داشتن مشتریان بیشتر، باید محتواسازی کنید. شما باید مطابق با اصول سئو سایت، محتوا تولید کنید. کلمات کلیدی را شناسایی کرده، هدف گذاری کنید و پیشروی را ادامه دهید.
یادتان باشد که این محتوا میتواند در قابل متن، عکس و ویدئو منتشر شود. نشان دادن محصولات، ارائه عکس و ویدئوهای بیشتر، مقایسه محصولات مشابه یا روشهای تدریس مشابه، همه و همه میتوانند از بهترین موضوعاتی باشند که بر روی آنها تمرکز میکنید.
یکی از پارامترهای ارزیابی گوگل برای تعیین رتبه وب سایت، فعالیت در شبکههای اجتماعی است. زمانی که در شبکههای اجتماعی فعالیت میکنید، با تولید محتوای حرفهای میتوانید طیف گستردهای از افراد را جذب کنید. به همین دلیل باید با استراتژی خاصی فعالیتتان را آغاز کنید. باید مخاطبانتان را شناسایی کنید، رفتار رقبا را بررسی کنید، نیاز مخاطب را بشناسید و مطابق با آن تولید محتوا کنید.
مثلا اگر فروشگاه لباس دارید، طوری تولید محتوا کنید که مشتری آگاهی بیشتری در خصوص لباسها کسب کند؛ بهگونهای تصویربرداری کنید که مشتری احساس کند خودش درحال لمس جنس لباس یا مشاهده مدل آن است. اندازهها را درج کنید و راهنماییهای تخصصی مثل لباس مناسب اندام X با لباس مناسب اندام Y را قرار دهید. مطمئن باشید چنین پاسخگویی به نیاز مشتری، در میزان فروش و ارائه خدماتتان به خوبی احساس میشود.
اگر بخواهید روند رشد صعودی داشته باشید، باید حتما پیوسته در حال بررسی و ارزیابی باشید. شما باید بدانید رفتار و تجربه مشتری از خرید یا استفاده از خدماتتان چیست. چطور میتوانید رضایت مشتریان ناراضی را جلب کنید. آیا محتواسازی شما در شبکههای اجتماعی و وب سایت، مورد توجه قرار گرفته است؟ چرا نتیجه مطلوبی از سایت نمیگیرید؟ بررسی و ارزیابی مداوم وب سایت و امکانات ارائه شده، موجب میشود تا نقاط ضعفتان را شناسایی کنید. درک این نقاط ضعف، موجب میشود تا به بهترین شکل ممکن در مدیریت کسب و کارتان موفق عمل کنید. تبدیل کسب و کار سنتی به مدرن، تنها ثبت و طراحی سایت نیست! بلکه نیاز به رصد شبانهروزی و ارزیابی دقیق دارد تا مراحل رشد و موفقیت را به بهترین شکل طی کند.
یکی از چالشهایی که برای افراد دارای کسب و کار سنتی ایجاد میشود، پیدا کردن یک شرکت معتبر و متخصص در طراحی و پیاده سازی وب سایت است. شرکت لاگ یکی از حرفهایترینهای این حوزه محسوب میشود. پشتیبانی قوی، ارائه مشاوره و همچنین، طراحی و پیاده سازی وب سایتهای بی عیب و نقص، از ویژگیهای مهمی است که در این مجموعه مشاهده خواهید کرد. سعی کنید برای انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت، مشاوره حضوری را تلفنی را جدی بگیرید، نحوه راهنمایی و ارائه اطلاعات توسط آنها را بررسی کنید و همه چیز را به بهترین شکل ممکن ارزیابی نمایید. از همین روند اولیه و مشاهده نمونه کارهای انجام شده، میتوانید تا حد زیادی نتیجه بگیرید.
خلاصه مطلب
داشتن یک کسب و کار مدرن، به شما اجازه میدهد تا حرفهایتر عمل کنید و مدیریت بهتری در بیزنستان داشته باشید. به همین دلیل توصیه میشود باتوجه به نکاتی که در بالا ذکر شد، برای تبدیل کسب و کار سنتیتان اقدام کنید.
داشتن وب سایت به عنوان یک پایگاه مطمئن و حرفهای در ارائه خدمات و مدیریت آن، یکی از پایهایترین امکاناتی است که برای کسب و کار مدرن به آن احتیاج دارید. پس حتما با درک نحوه کارتان، برای داشتن یک سایت حرفهای اقدام کنید.
اگر در بستر پلت فرمهایی مثل اینستاگرام، تلگرام و... فعالیت داشته باشید، تفاوتی ندارد صفحه شما تا چه اندازه دنبال کننده داشته باشد، در صورت هر گونه تغییری در پلت فرم مربوطه، آسیبپذیر خواهید بود. برای مثال، اگر کسب و کارتان به نحوی باشد که با فیلتر کردن یا محدود سازی رسانه مدنظرتان، دسترسی دنبال کنندهها کاهش پیدا کند، قطعا سرمایه و زمان زیادی را ازدست میدهید. به همین دلیل، توصیه میشود تا همین وقت و انرژی را برای وب سایتتان درنظر بگیرید.
شما میتوانید فرآیند تبدیل و ارتقا کسب و کارتان را مدیریت کنید. این تغییر را در پلهها و مراحل مختلف انجام دهید تا هزینه را مدیریت نمایید.
0 نظر
نظری ثبت نشده است