چهارشنبه 18 اسفند 1400
ورود به دنیای کسب و کار مدرن به کمک وب سایتها، بخش جذابی از زندگی شغلی اکثر ما را تشکیل داده است. همه تلاش میکنیم تا سوار بر موج تکنولوژی شویم و در تکاپوی این رشد و پیشرفت، جا نمانیم. طراحی سایت یکی از اولین گامهایی است که برای تغییر در سبک کسب و کارتان، باید بردارید. گام مهم دیگر، رشد وب سایت است. تنها داشتن یک سایت دارای آدرس برایتان کافی نیست. شما باید حتما در جهت بالا بردن ترافیک سایت، تلاش کنید. بالا بردن ترافیک سایت تنها به یک کار خاص محدود نمیشود. مجموعهای از تصمیمات و شیوهها میتواند در این راستا مورد استفاده قرار گیرد.
در این مقاله قصد داریم به بررسی راهکارهای عملی جهت بالا بردن ترافیک سایت اشاره کنیم. اگر شما نیز علاقهمند به کسب اطلاعات بیشتر در حوزه اهمیت بالا بردن بازدید سایت هستید، تا پایان همراه ما باشید!
ابتدا بهتر است بدانید که ضرورت تاکید به افزایش ترافیک سایت چیست؟ افزایش ترافیک چه منافعی برای ما خواهد داشت؟ در واقع، زمانی که وب سایتی را طراحی و پیاده سازی میکنید، یک آدرس جهت دسترسی به آن در اختیار دارید. اگر این آدرس به دست مخاطبانتان برسد، آنها نیز میتوانند وارد سایت شده و از خدمات یا کالاهای آن استفاده کنند.
شما میتوانید به دست چند نفر این آدرس را برسانید؟
قطعا تعدادشان از 100 نفر هم بیشتر نخواهد شد! این به معنای شکست پروژه طراحی سایت است. شما باید تلاش کنید تا افراد بیشتری برای مشاهده وب سایتتان وجود داشته باشند. این کار، تنها از طریق موتورهای جستجوی گوگل و ترفندهای جانبی امکانپذیر است. شما باید تولید محتوا کنید، ارزشمند باشید و برای رسیدن به ترافیک بالا تلاش کنید.
ترافیک بالای سایت به معنای هزاران هزار بازدید کننده در روز است. به همین دلیل، باید خیلی حرفهای پیشروی کنید تا به این اعداد برسید.
شما باید برای بالا بردن تعداد بازدید کننده سایت فکر کرده و از روشهای کاربردی استفاده کنید. با کمک این روشها میتوانید خیلی حرفهای در این زمینه پیشروی داشته باشید. یادتان باشد که تمامی این روشها در سالهای سال مورد آزمایش قرار گرفته است و شما نتیجه تجربیات افرادی را مطالعه میکنید که زمان زیادی را صرف کشف این راهکارها نمودهاند.
این راهکارها به دو دسته اصلی درون سایتی و برونی تقسیم میشود که در ادامه به آن میپردازیم:
یکی از مهمترین عواملی که موجب افزایش بازدید سایت میشود، ویژگیهای فنی آن است. وب سایت شما باید مجموعهای از این ویژگیها را دارا باشد، تا موتورهای جستجوی دنیای وب، تمایل به ایندکس کردن سایتتان داشته باشند. هرچه وب سایتتان در این زمینهها ضعیفتر عمل کرده باشد، قطعا رتبه پایینتری به نسبت وب سایتهای مطرح خواهد داشت.
اگر بخواهید مهمترین پارامتری که توسط موتورهای جستجوگر بررسی میشود را بدانید، سرعت لود وب سایت است. معمولا این سرعت بر اساس قدرت هاست و نحوه پیاده سازی سایت مشخص میشود. اگر عکسهای غیراستاندارد و نامناسب برای فضای وب استفاده کنید، احتمالا دچار مشکل خواهید شد؛ چرا که گوگل سرعت دسترسی به اطلاعات توسط کاربران را بررسی میکند؛ زمانی که این سرعت کم باشد و زمان انتظار کاربر برای لود شدن صفحات سایتتان زیاد باشد، قطعا امتیازی منفی دریافت خواهید کرد و رتبه سایتتان کاهش مییابد. این موضوع برابر با کم شدن ترافیک سایت است.
شاید به نظرتان مهم نباشد، اما یکی از پارامترهای مهم در سئو سایت، کدنویسی و نحوه پیاده سازی سایت است. در واقع، زمانی که شرکت متخصص طراحی سایت در شیراز یا سایر شهرها برایتان کدنویسی میکند، اگر به موضوع بهینه بودن کدها توجهی نداشته باشد، قطعا از لحاظ سئو فنی به مشکل برخواهید خورد. به همین دلیل، توصیه میشود تا برای طراحی و پیاده سازی وب سایت، از شرکتهای حرفهای کمک بگیرید تا دچار این مشکل نشوید؛ چرا که مشکلات فنی سایت موجب میشوند تا هرچه برای رشد تلاش میکنید، درجا بزنید و نتیجه امیدوارکنندهای مشاهده نکنید.
گوگل به عنوان شناخته شدهترین و مهمترین موتور جستجو، پیوسته در حال ارزیابی وب سایتهایی است که طراحی ریسپانسیو دارند. در واقع، برای گوگل اهمیت ویژهای دارد که سایتها برای استفاده در موبایل، تبلت و انواع دیوایسها، طراحی بهینه ای داشته باشند. این ویژگی را به عنوان موبایل فرندلی بودن درنظر میگیرد (Mobile-Friendly).
اگر وب سایت شما در موبایل به خوبی لود شود و طراحی مناسبی داشته باشد، میتوانید خیلی راحت برای رشد و پیشرفتتان برنامهریزی کنید؛ چرا که یکی از آیتمهای مورد اهمیت گوگل و موتورهای جستجوگر را رعایت کردهاید. پس حتما در زمان سفارش طراحی سایت، به قابلیت طراحی ریسپانسیو آن اشاره کنید تا در این زمینه نیز، همه چیز را تحت کنترل داشته باشید.
بعد از طراحی سایت باکیفیت و خوب، نوبت به مدیریت آن میرسد. هرچه وب سایتتان از لحاظ فنی قویتر باشد، مدیریت صحیح شما میتواند بازدهی خیلی سریعتری داشته باشد؛ اما درنظر داشته باشید، هرچه سایتتان قوی طراحی شده باشد، اگر نتوانید برای مدیریت آن خوب عمل کنید، نتیجه مطلوبی نخواهید گرفت. به همین دلیل، توصیه میشود تا برای این بخش نیز، بهترین برنامه ریزی و عملکرد را داشته باشید تا به بهترین شکل ممکن نتیجه زحماتتان را مشاهده کنید.
یکی از کارهای مهمی که بعد از پیاده سازی سایت باید به آن بپردازید، تولید محتوا است. برای این کار باید حتما مخاطبانتان را بشناسید و تعیین کنید که برای چه افرادی محتوا تولید میکنید. سپس، ارزشها، دغدغهها و موضوعات مهم برای آنها را یادداشت کنید و پس از بررسی کلمات کلیدی هدف و کلمات کلیدی ترند، شروع به تولید محتوا کنید. این محتوا میتواند متنی، تصویری و ویدئویی باشد. به همین دلیل، توصیه میشود تا از نظر سئو به شدت در این بخش وسواس به خرج دهید.
تولید محتوا، میتواند در نتایج جستجوی کاربران در موتورهای جستجو نمایش داده شود و به مرور، ترافیک زیادی به سمت سایتتان جذب کند. بنابراین، توصیه میشود تا در این زمینه حرفهای عمل کنید و از افراد متخصص و کاربلد کمک بگیرید.
یکی از بهترین کارهایی که میتوانید از طریق آن ترافیک سایتتان را افزایش دهید، استفاده از سرویس گوگل ادوردز است. این سرویس با انجام برخی تنظیمات و پرداخت هزینه، فعال میشود. شما در ازای هر کلیک و نمایش که وب سایتتان در گوگل دارد، هزینه آن را پرداخت میکنید. به همین دلیل، گوگل ادوردز یکی از گزینههای حرفهای و عالی برای پیشرفت وب سایتها است.
سعی کنید با تیم حرفهای جهت انجام تنظیمات گوگل ادوردز کنید؛ چرا که تنظیمات این سرویس اهمیت بسیار زیادی در موفقیت آن دارد.
احتمالا برایتان پیش آمده است که وارد وب سایت خاصی شوید و مشاهده کنید که در ستون راست، چپ، اسلایدر، فوتر یا هدر سایت تبلیغاتی درج شده است. این تبلیغات به صورت بنر قرار داده میشوند و کاربران با کلیک بر روی آن، به سایت شما و صفحه مدنظر متصل میشوند. به همین دلیل، توصیه میشود تا برای انتخاب وب سایت جهت درخواست بنری دقت کنید.
میزان بازدید چنین سایتی باید بالا باشد و ارتباط با کاربر به شکلی منسجم و قابل اعتماد باشد. اگر سایت ضعیفی برای اینکار انتخاب کنید، چندان بازخورد مناسبی در ترافیک سایت مشاهده نخواهید کرد. یادتان باشد که نحوه طراحی و پیاده سازی بنر نیز اهمیت ویژهای در جلب توجه کاربر دارد.
انجام تبلیغات ویدئویی خصوصا در ابتدای ویدئوهای آپارات و یوتیوب، یکی از موفقترین انواع تبلیغات است. در این نوع تبلیغات، باید یک ویدئو کوتاه چند ثانیهای آماده کنید. شما فقط چند ثانیه زمان دارید تا بر روی کاربر اثرگذار باشید.
توجه داشته باشید که تبلیغات ویدئویی، معمولا زمانی انجام میشود که اندکی محتوای جذاب در سایتتان داشته باشید؛ چرا که بعد از ورود کاربر، وظیفه سایت شما است که مدت زمان بیشتری نظر او را جلب کند و رتبه بهتری در گوگل رقم بزند. پس، باید برای تولید محتوا در سایت و همچنین، تولید محتوا ویدئویی، دقت کافی داشته باشید و سناریو مناسبی بچینید. سعی کنید صادق باشید تا در همین زمان کم، کاربر را تحت تاثیر قرار دهید.
یکی از مهمترین راههایی که میتوانید از طریق آن ترافیک سایتتان را افزایش دهید و بازدیدکننده جذب کنید، درج رپورتاژ آگهی در سایتهای دیگر است. برای مثال، اگر شما در زمینه برگزاری کلاسهای آموزشی و وورکشاپ فعالیت میکنید، میتوانید در قالب یک خبر غیرمستقیم، این کلاسها را اطلاع رسانی کنید و بک لینک مفیدی برای سایتتان بسازید.
در این سبک از تبلیغات یا افزایش ترافیک سایت، همه چیز هوشمندانه و غیرمستقیم است. در رپورتاژ آگهی، متن طوری نوشته میشود که گویا سناریو و روایتی از یک رویداد بیان میشود و در گوشه و کنار متن، اشارهای به برند و سایتتان میشود.
مزیت این سبک از تبلیغات، جلب اعتماد کاربر و بالا بردن ترافیک سایت بدون تبلیغات مستقیم است. همانطور که میدانید بسیاری از افراد در مقابل تبلیغات مستقیم گارد محکمی دارند! این سبک اطلاع رسانی، اگر هوشمندانه انجام شده باشد، تحت هیچ شرایطی موجب آزار کاربر نمیشود و اختلالی در روند مشاهده و پیگیری ایجاد نمیکند.
شاید اصلا تصورش را نکنید که فعالیت در رسانههای اجتماعی و صحبت کردن از برند و سایتتان در این فضاها، تا چه اندازه میتواند موثر باشد. یکی از پارامترهای مهم ارزیابی در گوگل، توجه به فعالیت در رسانههای اجتماعی است.
اینستاگرام، توئیتر، فیسبوک، لینکدین و سایر رسانههای اجتماعی، میتوانند بستر فوق العادهای برای رشد و پیشرفتتان باشند. علاوهبر برندسازی و پدید آوردن ارتباط موثر، میتوانید بازدیدکنندههای بیشتری را به سمت سایتتان بکشانید.
اگر استراتژی حرفهای در این رسانهها استفاده کنید، میتوانید با سرعت بسیار بالایی رشد کنید و محبوب کاربران باشید. شما باید در هر رسانه اجتماعی، زبان و لحن خاصی برای برقراری ارتباط داشته باشید تا بهترین اثرگذاری را مشاهده کنید.
یکی از فضاهایی که میتوانید به راحتی در آنها فعالیت کنید و مطابق با آن وب سایتتان را معرفی کنید، انجمنها یا فریومها هستند. فعالیت در این فضاها به شما اجازه میدهد تا پاسخگوی مخاطبانی باشید که در زمینه مشابه با وب سایتتان فعالیت میکنند. به همین دلیل به راحتی میتوانید جلب اعتماد کنید و از مطالب سایتتان باتوجه به محدودیتهای موجود در فریوم، معرفی کنید. ایجاد بک لینک با امضا شخصی در فریوم نیز، روشی کارآمد برای بالا بردن ترافیک سایت است. اما درنظر داشته باشید که همه چیز باید متعادل انجام شود. تحت هیچ شرایط طوری رفتار نکنید که گوگل شما را به عنوان یک سو ءاستفاده کننده از سئو شناسایی کند.
مهمترین پارامتری که بر روی سئو سایت اثرگذار است، ایجاد بک لینک داخلی و خارجی سایت است. شما باید با ایجاد بک لینک در سایت، صفحات مختلف و مرتبط را به یکدیگر متصل کنید و شبکهای قدرتمند از مطالب و صفحات ایجاد کنید که کاربر میتواند ساعتها در آن وقت بگذراند. با ایجاد بک لینک خارجی نیز، فرصت افزایش ترافیک سایت را کسب میکنید. بالا بردن ترافیک سایت با انجام مجموعهای از کارها، به راحتی انجام میشود.
خلاصه مطلب
شاید تصور کنید که بالا بردن ترافیک سایت، با اندکی هزینه و تلاش موقتی ممکن است. اما واقعیت ماجرا چنین نیست. شما باید برای پیشرفت و رشد، زمان اختصاص دهید، مبالغی خرج کنید و بهروز باشید. با کمک نکاتی که در بالا به آن اشاره شد میتوانید بهترین عملکرد را، در بالا بردن ترافیک سایت داشته باشید.
بهتر است بدانید که موتورهای جستجوگر به شدت هوشمند عمل میکنند و توانایی تشخیص رفتارهای سئو کلاه سیاه در کوتاهترین مدت را دارند. به همین دلیل، گاهی رشد و افزایش ترافیک در مدت کوتاهی اتفاق میافتد اما بلافاصله پس از زمان کمی، موتورهای جستجو متوجه سو استفاده شما شده و جریمههای جدی اعمال میکنند.
خیر! برای سئو سایت باید مدت زمان زیادی صرف کرد زیرا در طولانیمدت نتایج آن مشخص میشود.
خیر! سئو، بخش بسیار مهمی در افزایش ترافیک سایت و بازدیدکننده محسوب میشود.
0 نظر
نظری ثبت نشده است