پنج شنبه 8 اردیبهشت 1401
ممکن است ایده راه اندازی یک کسب و کار آنلاین را در سر داشته باشید. برای این منظور، نخست باید بدانید که چگونه برای طراحی سایت اقدام کنید. مراحل مختلفی از تجزیه و تحلیل نیازهای یک وب سایت تا طراحی، کدنویسی و اجرا وجود دارد؛ اما آنچه پس از اینها اهمیت مییابد، انتخاب استراتژی ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی میباشد. علی رغم همه تلاشهایی که کردهاید، فروشگاه اینترنتی شما در صورتی که در زمینه ارسال محصول، نتواند اعتماد مشتریان را جلب کند، با شکست مواجه خواهد شد. لذا زمان کافی را به انتخاب بهترین استراتژی ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی اختصاص دهید.
اگر تصمیم به طراحی سایت فروشگاهی دارید یا میخواهید در آینده سایت شخصی، فروشگاهی و خبری خودتان را داشته باشید، میتوانید به راحتی با استفاده از سیستم مشاوره لاگ، کارتان را شروع کنید؛ اما نکتهای که پس از راهاندازی سایت فروشگاهی باید در نظر بگیرید، فراهم کردن زیرساختهای لازم برای ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی است.
انتخاب سریعترین و ارزانترین روش ارسال کالا، در این جا از اهمیت ویژهای برخوردار است. لذا مهم است که روش درستی را برای ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی خود برگزینید. در بین همه روشها، سهولت دسترسی مشتری به کالاهای سایت را باید در اولویت قرار دهید.
همچنین، بهتر است از چندین روش ارسال کالا پشتیبانی کنید تا مشتری بتواند از میان آنها انتخاب کند. این مورد، در صورتی که زیرساختهای یکی از روشها با مشکل روبرو شود، میتواند به شما در ارسال صحیح و بموقع کالا کمک کند. به این ترتیب، میتوانید اطمینان حاصل کنید تا محصول، به موقع به دست مشتری برسد که به حفظ اعتبار فروشگاه اینترنتی شما نیز کمک میکند:
بهرهگیری از انواع پیک از جمله پیک موتوری، یکی از متداولترین روشهای ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی میباشد. در این روش، پروسه ارسال محصول، تماما توسط فروشگاه مدیریت شده و از این رو، یکی از قابل اعتمادترین روشها در ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی است. به این ترتیب، خریدار نیز قادر خواهد بود تا پرداخت را در محل انجام دهد. در شهرهای شلوغ و توسعه یافته، استفاده از پیک موتوری، یکی از بهترین روشها برای تحویل دادن بموقع کالا میباشد. ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی به این روش، علاوه بر مزایایی که دارد، معایبی نیز میتواند دربر داشته باشد. برای مثال، اگر به هر دلیلی مشکلی برای پیک در مسیر ایجاد شود، کالا ممکن است سر وقت تحویل داده نشود. این موضوع میتواند به اعتبار فروشگاه اینترنتی و اعتماد مشتریان، لطمه وارد کند. برخورداری از پیک اختصاصی برای ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی، مزایای دیگری نیز دارد. از جمله آن که شما قادر خواهید بود تا ساعت و شیوه ارسال کالاها را با سیاستهای کاری خود منطبق کنید.
یکی دیگر از روشهای ارسال خریدهای اینترنتی، ارسال کالا از طریق باجههای پستی دفاتر پیشخوان دولت میباشد. در این روش، دفتر پستی مسئولیت بسته بندی کالا را بر عهده میگیرد؛ اما هزینه پست، پیش از ارسال کالا دریافت میشود. هزینهای که برای پست شدن محصول باید بپردازید نیز، بر اساس وزن کالا تعیین میشود. ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی به این روش، هم برای ارسالهای داخل شهری و هم برای ارسالهای خارج شهری، کارآمد خواهد بود. ارسالهای داخل شهری طی یک شبانه روز و ارسالهای خارج شهری نهایتاً ظرف مدت دو شبانهروز تحویل داده میشوند. از دیگر نکات مهم ارسال کالا به این روش، میتوان به این مورد اشاره کرد که پرداخت هزینه ارسال، به صورت مورد به مورد انجام شده و نیاز به عقد قرارداد بلندمدت نمیباشد.
شرکت پست از دیرباز مسئولیت ارسال کالاها را بر عهده داشته است. امروزه، بسیاری از فروشگاههای اینترنتی نیز همچنان از این روش برای ارسال محصولات خود بهره میبرند. شیوه های متفاوتی برای ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی توسط پست وجود دارد. از روشهای ارسال کالا توسط پست میتوان به پست پیشتاز، پست سفارشی و پیک حمل و نقل اشاره کرد. یک وجه تمایز مهم شرکت پست با دفاتر پیشخوان، امکان همکاری قراردادی میباشد. در روش قراردادی، مامور پست جهت ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی، کالا را مستقیماً از انبار فروشگاه اینترنتی دریافت نموده و تحویل مشتریان میدهد. این شیوه، ضرورت مراجعه حضوری شما به شرکت پست را حذف میکند که میتواند برای یک فروشگاه اینترنتی با حجم بالای کالای پستی در یک روز، مفید و سودمند باشد.
انواع روش های ارسال کالا با پست به شرح زیر هستند:
در این روش کد پیگیری مرسوله پستی در اختیار مشتری قرار میگیرد. در نتیجه، علاوه بر تحویل محصول در مدت زمان بسیار کوتاه، امکان پیگیری و تعیین سرنوشت مرسوله پستی برای شما امکانپذیر میباشد. زمان تحویل کالا توسط پست ویژه همان روز تا ساعت 22 یا نهایتا تا فردای آن روز ساعت 10 صبح یا 12 ظهر خواهد بود. در صورتی که تحویل سریع سفارش برای شما مهم باشد، این یک روش کارآمد و مناسب برای ارسال خرید اینترنتی میباشد. به این ترتیب، میتوانید از ارسال کالای فروشگاه اینترنتی خود در کوتاهترین زمان ممکن، اطمینان حاصل کنید.
پست پیشتاز از دیگر خدمات ارائه شده توسط شرکت پست برای ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی میباشد. این سرویس، سریعترین روش ارسال کالا است. شرکت پست برای اطمینان از ارسال کالا در کوتاهترین زمان ممکن، سریعترین راه زمینی یا هوایی را برخواهد گزید. ناگفته نماند که کالاهای ارسالشده به وسیله پست پیشتاز نیز امکان رهگیری و تعیین سرنوشت مرسوله پستی را خواهند داشت. برای مثال، ممکن است ایده راه اندازی و طراحی سایت فروشگاهی در شیراز را داشته باشید و بخواهید محصولات خود را به تهران یا سایر شهرها ارسال کنید. پست پیشتاز در این مواقع به خوبی پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود.
پست سفارشی یکی از مرسومترین روشهای ارسال کالا مبتنی بر خدمات شرکت پست میباشد. تحویل محصول با این روش، 5 تا 7 روز زمان خواهد برد. در نتیجه، قیمت این سرویس در مقایسه با سرویس های فوقالذکر، مقرونبهصرفهتر خواهد بود. توجه داشته باشید که در صورت تمایل به ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی از این روش، وزن کالای شما از 40 کیلوگرم نباید تجاوز کند. در صورت انتخاب این سرویس پستی، مهم است که مشتریان خود را از مدت زمان تحویل مرسوله آگاه کنید. به این ترتیب، مشتریان انتظار دریافت کالا در موعد مقرر را خواهند داشت و به انتظار بیهوده نخواهند نشست.
از دیگر روشهای ارسال محصولات از فروشگاه اینترنتی میتوان به ارسال کالا از طریق برخی اپلیکیشنهای پست محور اشاره کرد. تعداد اپلیکیشنهایی که این خدمات را ارائه میدهند، روز به روز در حال افزایش است. ارسال محصولات فروشگاه آنلاین به این روش، مزایای ویژهای دارد؛ از جمله این که کالای شما در کوتاهترین زمان ممکن تحویل داده میشود. همچنین، به دلیل رابطه خوب کاربر امروزی با فناوری و اپلیکیشنهای موبایلی، امکان ارسال کالا توسط این برنامه ها میتواند یک مزیت مهم برای شرکت شما به حساب بیاید. تمایز اصلی این روش ارسال محصول با روشهای پیشین، نرخ متغیر با توجه به عواملی مانند ترافیک و شرایط آب و هوایی است. اگر طراحی سایت فروشگاه اینترنتی خود را به دست گروه لاگ سپرده باشید، امکان استفاده از این خدمات بر روی وب سایتتان آسانتر خواهد شد. مشاورین لاگ تمام اطلاعاتی را که در این باره نیاز دارید، در اختیار شما قرار خواهند داد.
سرویسهای ارائه دهنده خدمات پستی عبارتند از:
اگر صاحب یک وبسایت فروش آنلاین هستید، پادرو به شما در ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی کمک خواهد کرد. با بهرهگیری از این سرویس، امکان ارسال فوری و آسان سفارشها را خواهید داشت. همچنین، وضعیت سفارش توسط مشتری نیز قابل رهگیری است. با مراجعه به وبسایت این شرکت، میتوانید از نحوه خدمات و سرویسهای ارسال کالا مطلع شوید.
یکی از بهترین روشها برای ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی، استفاده از اپلیکیشنهای باربری میباشد. این روش نیز همانند روش پیشین مبتنی بر توسعه فناوری است. لذا یک روش بهروز و کارآمد در تحویل مرسولههای شرکتی به حساب میآید. در این شیوه، آدرس و موقعیت گیرنده با توجه به فرم تکمیل شده توسط مشتری، به وسیله فروشگاه تعیین میشود. نرخ هزینه ارسال کالا توسط اپلیکیشنهای باربری نیز بر اساس عوامل مختلف، متغیر میباشد. برای مثال، کالاهای ارزشمند و حساس، میتوانند مشمول هزینه بیشتری برای ارسال شوند. علاوه بر این، وزن کالا و میزان مسافت پیموده شده تا گیرنده نیز بر قیمت نهایی ارسال محصول موثر خواهد بود.
ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی از طریق پست تلفنی نیز امکان پذیر میباشد. این روش در ابتدا ممکن است شبیه به روشهای مرسوم پستی که پیش از این نیز درباره آنها توضیح دادیم، به نظر برسد؛ اما تفاوتهایی نیز دارد. برای مثال، دیگر نیازی به مراجعه مستقیم به دفاتر پستی وجود ندارد. از این رو میتواند کمی راحتتر باشد. نحوه ارسال کالا بر اساس طرحهای ارائهشده شرکت پست است؛ با این تفاوت که مامور پست، در آدرس فرستنده حاضر شده و پس از آن محصول را به آدرس مشتری تحویل میدهد. ساعت کاری این سرویس از ساعت 8 صبح تا ساعت 8 شب میباشد.
دو مورد ذکر شده از شیوههای سنتی ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی است. این روشها، فقط در صورتی توصیه میشوند که امکان ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی از سایر روشها وجود نداشته باشد یا به درخواست مشتری این اقدام صورت گیرد. نرخ ارسال محصول به خصوص در خطوط هوایی بر اساس وزن کالا تعیین شده و مبلغ مشخصی ندارد. زمان ارسال کالا نیز با توجه به ساعت حرکت اتوبوس یا هواپیما مشخص میشود. مشتری برای دریافت سفارش باید در ساعت تعیین شده در محل پایانه اتوبوسرانی یا فرودگاه حاضر شود. در صورت تاخیر برای دریافت محصول، هزینه حفظ و نگهداری کالا در انبار پایانه نیز میتواند مازاد بر هزینه ارسال کالا، متوجه مشتری شود.
شرکتهای واسط پستی معمولاً وظیفه ارسال مستقیم کالا به مشتری را بر عهده نمیگیرند. این شرکتهای واسط به عنوان پلی میان شما و شرکت پست عمل کرده و نیاز به مراجعه حضوری جهت ارسال کالا را از بین میبرند.
کلام پایانی
در مقاله فوق، با انواع روشها و استراتژیهای ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی آشنا شدید. موارد توضیح داده شده را به دقت مطالعه کرده و با نیازهای فروشگاه اینترنتی خود تطبیق دهید. انتخاب بهترین روش میتواند سبب تمایز کسب و کار شما از سایر فروشگاههای اینترنتی شود. لذا تحقیقات و بررسیهای لازم را به درستی انجام دهید. قبل از هر اقدامی از یک شرکت طراحی سایت معتبر مشاوره بگیرید. مشاورین گروه لاگ، پاسخگوی سوالات شما در زمینه طراحی و پیاده سازی سایت خواهند بود.
سوالات متداول
برای ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی از طریق پست، نخست باید محصول مد نظر را به شرکت پست تحویل دهید. برای این کار، دو راه پیش روی شما قرار دارد؛ مراجعه حضوری به باجه پست یا استفاده از اپلیکیشنهای پستی. سپس، بررسیهای لازم بر روی کالای ارسالی، توسط متصدی صورت میپذیرد. در صورتی که امکان ارسال مرسوله به مقصد با رعایت سطح تعهدات سرویس امکان پذیر باشد، هزینههای پستی محاسبه و اخذ میشود. در مرحله بعد پس از پردازش مرسوله، سریعترین مسیر ممکن برای ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی شما برگزیده میشود.
انتخاب یک استراتژی حمل و نقل قابل اطمینان یکی از مهمترین مسائلی است که هنگام اجرای مراحل طراحی فروشگاه اینترنتی حرفهای باید انجام دهید. استراتژی حمل و نقل بر نحوه ارسال کالاها برای پشتیبانی از زنجیره تأمین شما متمرکز است. به عنوان مثال، انواع روشهای حمل و نقل، انواع تجهیزات، برنامههای یکپارچهسازی و مواردی از این دست را شامل میشود.
روشهای متعددی برای ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی وجود دارد. از جمله آنها میتوان به ارسال از طریق پیک موتوری فروشگاه اینترنتی، باجههای پستی، شرکت ملی پست ایران، اپلیکیشنهای ارائه دهنده خدمات پستی، اپلیکیشنهای باربری، پست تلفنی 193 و ارسال از طریق شرکتهای باربری اتوبوسی یا خطوط حمل و نقل هوایی اشاره کرد.
0 نظر
نظری ثبت نشده است