راهنمای جامع تبلیغات گوگل ادوردز | معرفی سرویس های داخلی تبلیغات گوگل

راهنمای جامع تبلیغات گوگل ادوردز | معرفی سرویس های داخلی تبلیغات گوگل

دوشنبه 16 مرداد 1402

تبلیغات گوگل ادوردز یک پلتفرم تبلیغاتی آنلاین از شرکت گوگل است که به تبلیغ‌دهندگان امکان می‌دهد تبلیغات خود را در صفحات نتایج جستجوی گوگل و سایت‌های همکار گوگل (شامل وب‌سایت‌های خبری، وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌های مختلف) نمایش دهند.

با استفاده از ادوردز، تبلیغ‌دهندگان می‌توانند به طور هدفمندانه، وب سایت یا لندینگ پیج را به مشتریان هدف خود نمایش دهند و بازدهی بیشتری از تبلیغات خود حاصل کنند.

این پلتفرم بر اساس مزایده‌ای عمل می‌کند، به این معنی که تبلیغ‌دهندگان برای نمایش تبلیغات خود در صفحات مختلف، بهایی را پرداخت می‌کنند که به تعداد کلیک‌ها یا نمایش‌های تبلیغات وابسته است. به بیان ساده‌تر، براساس هر بار کلیکی که بر روی لینک شما در گوگل انجام می‌شود، شما مبلغی را می‌پردازید (پرداخت به ازای کلیک).

تبلیغات گوگل ادوردز  ابزارهای پیشرفته‌ای برای ردیابی و تحلیل عملکرد تبلیغات ارائه می‌دهد که به تبلیغ‌دهندگان امکان می‌دهد بهبود و بهینه‌سازی راه‌های تبلیغاتی خود را انجام دهند.

طبق آخرین آمار، تبلیغات گوگل ادوردز روزانه ا 259 میلیون بازدیدکننده و 4.8 میلیارد تعامل دارد؛ پس می‌تواند بهترین جایی باشد که تبلیغات خود را انجام دهید. این سرویس، دو سال پس از گوگل به عنوان محبوب‌ترین وب‌سایت جهان شناخته شدن، راه‌اندازی شد و ابتدا با نام Google AdWords معرفی شد، اما سال 2018 به Google Ads تغییر نام یافت.

این راهنمای جامع، حاوی اطلاعات لازم برای شروع کار در گوگل ادز می‌باشد. ما ویژگی‌های منحصربه‌فرد این پلتفرم را بررسی کرده‌ایم و روش‌های بهینه‌سازی کمپین‌ها برای دستیابی به بهترین نتایج را برای شما توضیح داده‌ایم.

با گروه طراحی سایت لاگ در این مطلب، همراه باشید!

ویژگی های تبلیغات گوگل ادوردز

تبلیغات گوگل ادوردز دارای مزایای بسیاری است که به کسب‌وکارها و تبلیغ‌دهندگان کمک می‌کند تا بهبود و بهینه‌سازی استراتژی‌های تبلیغاتی خود را داشته باشند.

برخی از اصلی‌ترین مزایا و ویژگی های تبلیغات گوگل ادوردز عبارتند از:

  1. هدفمندی در تبلیغات: گوگل ادوردز امکان هدفمندسازی تبلیغات بر اساس موقعیت جغرافیایی، کلمات کلیدی، زبان‌ها، دستگاه‌ها و ویژگی‌های دیگر را فراهم می‌کند. این امکان به تبلیغ‌دهندگان اجازه می‌دهد تا تبلیغات خود را به جامعه هدف خود نمایش دهند و نتیجه‌گیری‌های بهتری از تبلیغات داشته باشند. شما می‌توانید با استفاده از گوگل ادوردز، مخاطبان هدف خود را بر اساس ویژگی‌هایی مانند سن، جنسیت، وضعیت تاهل و درآمد دقیقاً هدف بگیرید. همچنین، می‌توانید با توجه به محل زندگی و زبان مخاطب هدفتان یا نوع دستگاهی که از آن استفاده می‌کنند، به تبلیغات هدفمند دست پیدا کنید.
  2. هزینه‌های قابل کنترل: گوگل ادوردز با مدل CPC (پرداخت هزینه به ازای هر کلیک) عمل می‌کند؛ به این معنی که شما تنها هزینه‌‌ی هر یک عدد کلیکی که کاربران بر روی تبلیغات شما کرده‌اند را را پرداخت می‌کنید. این به شما امکان کنترل هزینه‌های تبلیغاتیتان را می‌دهد تا به روشی موثر و اقتصادی تبلیغ کنید.
  3. بازگشت هزینه: از جمله مزایای برجسته تبلیغات گوگل ادوردز این است که پولی که بابت تبلیغات خرج می‌کنید، به سرعت به جیب شما بازگردانده می‌شود! از طریق گوگل ادوردز، شما قادر خواهید بود بر اساس ویژگی‌های جمعیتی و نیازهای مخاطبان، تبلیغات خود را هدفمند کنید. این ابزار به شما اجازه می‌دهد زمان و محل تبلیغ‌های خود را دقیقاً مشخص کنید. به همین دلیل، تبلیغات گوگل ادوردز معمولاً با نرخ بازگشت هزینه تبلیغات (ROAS) بالا همراه است. با استفاده از مدل‌های مختلف قیمت‌گذاری در گوگل ادوردز، شما می‌توانید بهره‌وری تبلیغات خود را بهبود بخشید؛ همه چیز به هدف و راهبرد شما بستگی دارد. به‌عنوان نمونه، مدل قیمت‌گذاری هزینه به‌ازای اکشن (CPA) به شما کمک می‌کند تا نرخ تبدیل خود را بهینه کنید. با این مدل، شما فقط زمانی هزینه می‌کنید که کاربر نه‌تنها روی آگهی‌های شما کلیک کند، بلکه عمل مشخصی نیز انجام دهد.
  4. آمار و تحلیل دقیق: گوگل ادوردز امکان مانیتورینگ دقیق و آمار و تحلیل رفتار کاربران را فراهم می‌کند. شما می‌توانید عملکرد تبلیغات خود را با استفاده از گزارش‌ها و اطلاعات ارائه شده توسط گوگل ادوردز بررسی کنید و بهبودهای لازم را انجام دهید.
  5. زمان‌بندی قابل تنظیم: گوگل ادوردز به شما اجازه می‌دهد زمان‌بندی نمایش تبلیغات خود را تنظیم کنید. می‌توانید تعیین کنید که تبلیغات شما در چه زمان‌هایی نمایش داده شود و در چه زمان‌هایی مخفی شود که این به بهبود بازدهی تبلیغاتتان کمک می‌کند.
  6. انعطاف‌پذیری: گوگل ادوردز امکان انتخاب روش‌های مختلف تبلیغاتی مانند تبلیغات نمایشی، تبلیغات جستجو و تبلیغات ویدئویی را به شما می‌دهد. شما می‌توانید انواع مختلف تبلیغاتی را بر اساس نیازهای کسب‌وکار خود استفاده کنید.
  7. جذب سریع کاربر: با استفاده از تبلیغات گوگل ادوردز در زمانی کوتاه، بازدید وب سایت خود را بالا خواهید برد و اگر محتوای جذابی برای صفحات اصلی سایتتان درنظر گرفته باشید، کاربر وب سایت را به مشتری تبدیل خواهید نمود. واضح است که استفاده از تبلیغات گوگل ادز، بسیار سریعتر از روش های سئو برای یک سایت به جذب مشتری و کاربر منجر می‌شود اما قبل از هر اقدامی درباره سئو یا گوگل ادز، بهتر است با متخصصان سئو مشورت کنید تا در صورت نیاز، از هر دو روش به صورت همزمان استفاده شود.
  8. افزایش آگاهی از برند: تبلیغات در گوگل می‌تواند به ایجاد و افزایش آگاهی از برند منجر شود. با نمایش تبلیغ در صفحه نتایج جست‌وجو، می‌توان فروش را بهبود بخشید. اما برخی از کمپین‌های گوگل ادز، مانند تبلیغات نمایشی، بهترین گزینه برای ایجاد و افزایش آگاهی از برند هستند. گوگل تبلیغاتی به نام شبکه نمایش گوگل دارد که شامل میلیون‌ها وب‌سایت، ویدیو و اپلیکیشن مختلف است. این به این معناست که می‌توانید تبلیغات خود را در مکان‌هایی نمایش دهید که مخاطب هدفتان به احتمال زیاد آنها را مشاهده می‌کند. این امر بسیار مهم است، زیرا براساس آمارها، معمولاً مشتریان بالقوه نیاز دارند تا حداقل 7 بار تبلیغات شما را ببینند تا برای خرید اقدام کنند.

به طور کلی، تبلیغات گوگل ادوردز با هدفمندی، هزینه‌های کنترل‌پذیر، آمار و تحلیل دقیق، زمان‌بندی قابل تنظیم و انعطاف‌پذیری، به یکی از محبوب‌ترین و قدرتمندترین ابزارهای تبلیغات آنلاین تبدیل شده است.

بهترین شرکت های ارائه دهنده تبلیغات گوگل ادوردز در ایران

www.Bertina.ws

شرکت فناوری پیشرفته پارسیان با برند تجاری برتینا تنها پارتنر رسمی گوگل در ایران (پریمیر پارتنر) در زمینه خدمات تبلیغات گوگل است که با بسیاری از سازمان‌های دولتی، نیمه دولتی و شرکت‌های بزرگ و کوچک همکاری دارد. البته این شرمت به جز خدمات تبلیغات در گوگل، خدمات هاستینگ، طراحی سایت، سرور مجازی، گواهی اس اس ال و میزبانی ایمیل نیز ارائه می‌نماید. برتینا حدودا 18 سال هست که در زمینه تبلیغات گوگل فعالیت و حدودا 50 هزار کاربر دارد. قبل از راه اندازی کمپین، به شما مشاوره تخصصی می‌دهند تا براساس بودجه و نیاز کسب و کارتان، بهترین پلن ادز را انتخاب نمایید. از سایر خدمات این شرکت می‌توان به تبلیغات ویدئویی، تبلیغات بنری، تبلیغات اپلیکیشن و اعطای نمایندگی گوگل ادز اشاره نمود.

http://www.g-adwords.com

شرکت جی ادوردز یکی دیگر از فعالان حوزه تبلیغات در گوگل در ایران است که توانسته سهم بازار خوبی را نسبت به رقبا بدست آورد. ویژگی این شرکت به گفته خودشان، این است که نسبت به رقبا، کمترین کارمزد و تعرفه را ارائه می‌دهند. سایر ویژگی های شرکت جی ادوردز شامل ارائه اکانت اختصاصی، مشاوره و پشتیبانی دائمی و رایگان، ارائه گزارشات تحلیلی، تبلیغات یوتیوب و جیمیل، تبلیغات برندینگ، تبلیغات بنری، تبلیغات اپلیکیشن، تبلیغات ویدئویی و ... می‌باشد.

www.admoon.net

یکی دیگر از شرکت های معتبر در زمینه تبلیغات گوگل، شرکت ادمون است که مدعی کمترین کارمزد شارژ در تبلیغات گوگل می‌باشد. این شرکت، سیستمی طراحی کرده تحت عنوان سیستم ضد تقلب که از کلیک ها تکراری بر روی تبلیغ گوگل ادوردز شما جلوگیری می‌کند، به صورت لحظه‌ای آمار هر کلیک به همراه IP، میزان ماندگاری، سیستم عامل مورد استفاده و ... را نمایش می‌دهد و در صورت داشتن کلیک تکراری، آن IP را مسدود می‌کند تا به این ترتیب، شارژ شما هدر نرود. از سایر خدمات این شرکت می‌توان به طراحی لندینگ پیج اختصاصی برای تبلیغات گوگل، مدیریت اختصاصی تبلیغ گوگل و ... اشاره نمود.

سفارش طراحی سایت

0 نظر

نظری ثبت نشده است

نظر جدید
(پاسخ به X حذف)