طراحی وب سایت فروش آنلاین لباس و پوشاک

طراحی وب سایت فروش آنلاین لباس و پوشاک

دوشنبه 2 اسفند 1400

این روزها با گسترش پاندمی کرونا در جهان، ضرورت ایجاد تغییر در سبک آموزش، سبک خرید و حتی کار بسیار محسوس شده است. اکثر ما در دوران شروع کرونا، حتی اگر اهل خرید اینترنتی و آنلاین نبودیم، ناچار به استفاده از آن شدیم. خوشبختانه، تجربه استفاده از اپلیکیشن‌ها و وب سایت‌های فروش غیرحضوری، بسیار موثر بود و علاقه‌مندی شدیدی برای استفاده از خدمات آنلاین شکل گرفت. به همین دلیل، اکثر فروشگاه‌های کوچک و بزرگ، به فکر طراحی فروشگاه آنلاین لباس افتادند. طراحی سایت پوشاک به شکلی حرفه‌ای اجازه می‌دهد تا در هر بحرانی، کسب درآمد کنید.

به همین دلیل قصد داریم در این مقاله به طور کامل، در خصوص طراحی فروشگاه آنلاین لباس و پوشاک صحبت کنید و نحوه عملکرد یک سایت خوب را بررسی کنیم.

اگر می‌خواهید در خصوص طراحی سایت پوشاک بیشتر بدانید، تا پایان همراه ما باشید!

ضرورت طراحی سایت پوشاک تا چه حد است؟

ابتدا بهتر است بدانید، چرا لازم است تا وقت و هزینه بابت طراحی فروشگاه آنلاین لباس صرف کنید. انسان‌ها در مقابل تغییر بسیار مقاوم هستند؛ هر چند تغییر جذاب باشد، باز هم انسان برای انجام دادن آن کمی با مشکل مواجه است. خرید آنلاین نیز، یکی از همین تغییرات شیرینی است که این روزها به شدت محبوب شده است. عامل ترسناکی مثل قرنطینه بیماری عجیبی مثل کرونا، موجب شد تا طعم شیرین خرید آنلاین برای همه قابل لمس شود. بیشتر افراد در دوران پاندمی کرونا، خرید آنلاین و خدمات آن را تجربه کردند.

جذابیت این سبک از خرید، تا حدی است که بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ پوشاک در سراسر دنیا، فروشگاه‌های حضوری را تعطیل کردند و فروش از طریق وب سایت را در اولویت قرار دادند. در واقع، هزینه‌های داشتن یک فروشگاه حضوری بسیار زیاد است و در مقابل، مشتریان آن بسیار کم‌تر از فروشگاه اینترنتی هستند. به همین دلیل، روند تغییرات در حوزه پوشاک و لباس نشان می‌دهد که برای زیستن در بازار جذاب پوشاک، باید از کسب و کار سنتی به کسب و کار مدرن تغییراتی را لحاظ کرد.

طراحی سایت پوشاک اولین و مهم‌ترین کاری است که باید انجام دهید.

با مزایای فروشگاه آنلاین لباس آشنا شوید!

مزایای فروشگاه آنلاین لباس

 

یکی از مهم‌ترین عواملی که موجب می‌شود، انگیزه کافی برای انجام برخی کارها را پیدا کنید، آشنایی با مزایای آن است. در ادامه به بررسی برخی از این مزایا می‌پردازیم:

  • برداشته شدن محدودیت‌های جغرافیایی به معنای به دست آوردن مشتری از سراسر ایران و جهان است. در واقع، شما می‌توانید بدون هیچ محدودیتی، پوشاک فروشگاه‌تان را به سراسر ایران بفروشید و با کمک پست برای آن‌ها ارسال کنید.
  • افزایش تعداد مشتریان، به جهت سهولت دسترسی و همچنین، افزایش مشتریان از سراسر شهر و ایران، یکی دیگر از مزایای عالی طراحی سایت پوشاک محسوب می‌شود.
  • امکان مدیریت انبار با اعلام موجودی لحظه‌ای از طریق سایت یکی از امکانات عالی است که می‌توانید از آن استفاده کنید.
  • گزارش گیری لحظه‌ای از میزان فروش و موجودی می‌تواند یک مزیت عالی برای کسب و کارهای مدرن در زمینه پوشاک باشد.
  • استفاده سیستم فروش آنلاین و پرداخت از طریق درگاه‌های مشخص‌شده سایت، مدیریت مالی بهتری در فروشگاه ایجاد می‌کند.
  • امکان جمع آوری اطلاعات مشتریان جهت سهولت دسترسی و ارسال کد تخفیف، کد عضویت باشگاه مشتریان و موارد اینچنینی به شما اجازه می‌دهد تا برندسازی قوی در ذهن مشتری انجام دهید و بعد از مدتی، تعداد زیادی مشتری وفادار داشته باشید.
  • امکان رقابت جذاب و استفاده از استراتژی‌های بازاریابی نوین در حوزه فروش پوشاک.
  • ایجاد فضای مناسب پیشرفت و رشد با امکان فروش بیشتر و برندسازی قوی در حوزه پوشاک و فروشگاه‌های آن.
  • فروش شبانه روزی لباس بدون هیچ‌گونه محدودیت زمانی یکی از مزایای جذاب فروشگاه اینترنتی پوشاک است.
  • امکان مدیریت از راه دور و عدم نیاز به حضور در نقطه جغرافیایی خاص یکی دیگر از پارامترهای وسوسه کننده فروشگاه اینترنتی پوشاک است.

چگونه می‌توانید یک فروشگاه آنلاین لباس داشته باشید؟

اگر بخواهید یک فروشگاه آنلاین لباس داشته باشید، باید مراحلی را طی کنید. هر کدام از این مراحل، به شما کمک می‌کند تا در مسیر رسیدن به فروشگاه آنلاین، حرفه‌ای عمل کنید.

1- لیست نیازها و انتظارات خود از یک وب سایت پوشاک را بنویسید!

زمانی که می‌خواهید برای طراحی سایت پوشاک به شرکت طراحی سایت مراجعه کنید، باید ابتدا نیازسنجی اولیه را انجام داده باشید. باید بدانید چه چیزهایی نیاز دارید و بخش‌های مختلف سایت‌تان چیست. به همین دلیل، اولین مرحله از طراحی فروشگاه آنلاین لباس، نیازسنجی است.

شما باید تمرکز کنید و تمام فعالیت‌هایی که در حال حاضر به شکل دستی و سنتی انجام می‌دهید را لیست کنید. سپس، نحوه مدرن سازی آن را بررسی کنید.

برای مثال، داشتن یک درگاه پرداخت آنلاین، مهم‌ترین قسمت یک سایت فروشگاهی است که باید آن را درنظر داشته باشید.

دسته بندی محصولات و پیش‌بینی اضافه شدن به این دسته بندی نیز، نکته مهمی است که باید در همین بخش لحاظ کنید. از سوی دیگر، امکاناتی مثل درج کد تخفیف، روز شمار رونمایی از محصولات جدید و موارد این‌چنینی از جمله امکانات خلاقانه‌ای است که می‌تواند زمینه ساز موفقیت‌تان شود.

2- با تحقیق و پرس و جو، شرکت طراحی سایت معتبر بیابید!

بسیاری از افراد که سابقه طراحی سایت توسط شرکت‌های مختلف را دارند، بیشترین و کلافه‌ کننده‌ترین تجربه‌شان را مواجهه با عملکرد شرکت‌های طراحی سایت می‌دانند. اگر بخواهید بهترین شرکت طراحی سایت را انتخاب کنید، باید تحقیق کنید و با دقت، جزییات و نحوه عملکرد شرکت‌ها و پرسنل آن‌ها را در کنار نمونه کارهایشان ارزیابی کنید. خوشبختانه، شرکت لاگ با دارا بودن کادر حرفه‌ای و متخصص در طراحی سایت، این بخش از کارتان را آسان کرده است.

شرکت طراحی سایت لباس و پوشاک

 

شما با خیالی آسوده می‌توانید شرکت لاگ را به عنوان طراح سایت انتخاب کنید و خیالتان از بابت تمامی موضوعات ریز و درشت این حوزه راحت باشد.

3- پیش از طراحی سایت با شرکت طراح، جلسات مشاوره داشته باشید!

یکی از سرنوشت‌سازترین اقداماتی که باید برای آن وقت کافی اختصاص دهید، شرکت در جلسه مشاوره پیش از طراحی سایت است. در این جلسه معمولا لیست نیازهایی که در ابتدا تهیه کرده‌اید، مورد بررسی قرار می‌گیرد و امکانات موردنیاز براساس آن پیشنهاد می‌شود.

اگر طراحی را در شرکت بی نام و نشانی دنبال کنید، احتمالا بعد از تحویل سایت دچار مشکلاتی می‌شوید که در جلسه مشاوره پیش‌بینی نکرده بودند و پیشنهادی به شما داده نشده بوده! اما طراحی سایت فروشگاهی در گروه طراحان سایت لاگ چنین نیست. متخصصین طراحی سایت فروشگاهی لاگ، تمامی نیازهای پیش‌بینی شده و نشده توسط شما را برحسب تجارب زیاد، می‌دانند. به همین دلیل، در جلسه مشاوره، اطلاعات کافی در خصوص افق پیش‌رو را در اختیارتان قرار می‌دهند. به همین دلیل می‌توانید بدون دغدغه سایتی کامل و جامع تحویل بگیرید.

4- عقد قرارداد طراحی سایت لباس با شرکت طراح را حساب‌شده پیش ببرید!

براساس تمامی نیازسنجی‌هایی که در جلسه مشاوره مطرح شده است و امکاناتی که به آن احتیاج دارید، لیست قیمتی ارائه می‌شود که شامل طراحی و پیاده سازی اولیه وب سایت، خرید هاست و دامین و همچنین، پشتیبانی در مدت زمانی محدود است. این تمام هزینه‌هایی است که باید پرداخت کنید.

سعی کنید اگر به مدت زمان پشتیبانی بیشتری احتیاج دارید، هزینه آن را لحاظ کنید. دریافت سرویس باکیفیت در این حوزه می‌تواند یکی از دغدغه‌های مهم بعد از راه‌اندازی سایت باشد. سعی کنید همه چیز را تمام و کمال بررسی و هر امکاناتی که مدنظرتان هست را بیان کنید. هر چیزی که در این قرارداد ذکر نشود، شامل امکانات قابل ارائه نخواهد بود و برای دریافت آن ناچار به پرداخت مجدد هزینه خواهید شد. سعی کنید حساب شده و فکر شده عمل کنید تا همه چیز یکباره و کامل انجام شود.

5- اطلاعات مدنظر طراحی را به شرکت طراحی سایت ارائه کنید!

برای طراحی سایت پوشاک، باید اطلاعاتی در اختیار طراحان قرار دهید. ارائه لوگو، رنگ سازمانی، طرح اولیه مدنظر و همچنین، دسته بندی محصولات از جمله رایج‌ترین مواردی است که در موعد مقرر تحویل طراح می‌شود. بعد از این مرحله طراح زمان دارد تا با استفاده از رنگ سازمانی و طرحی که در ذهن شماست، سایت را طراحی کند.

ارائه نسخه اولیه سایت و دریافت تائیدیه برای اجرای مراحل بعدی، معمولا در همین برهه زمانی انجام می‌شود. سعی کنید در ارائه اطلاعات مدنظر برای طراحی سایت، تاخیر نداشته باشید تا وب سایت راس زمان اعلام شده، تحویلتان گردد.

6- محتوای سایت فروشگاهی پوشاک و لباس را آماده کنید!

در یک سایت فروشگاهی، محتوا حرف اول را می‌زند. شما باید تمام تلاش‌تان را بکار گیرید که مشتری خودش را در مقابل لباس تصور کند. شما باید به جای مشتری لمس کنید، شرح دهید، عکاسی کنید و ویدئو تهیه نمایید. در واقع، شما نماینده مشتری محسوب می‌شوید تا کالا را به خوبی توصیف کنید. به همین دلیل، لازم است تا طبق یک استاندارد مشخص، از محصولات‌تان عکاسی کنید.

محتوای سایت فروشگاهی پوشاک

 

تهیه عکس با پس‌زمینه روشن یا سفید ساده، بهترین کار برای یکپارچه‌سازی ظاهر سایت است. اگر امکان قرار دادن ویدئو در سایت‌‌تان وجود دارد، حتما ویدئوهایی از تنخور پوشاک تهیه کنید و جنس آن را لمس کنید تا حس بهتری به کاربر منتقل شود. همزمانی تهیه محتوای سایت و طراحی آن موجب می‌شود، بلافاصله بعد از آماده شدن سایت، آن را وارد چرخه فروش کنید.

7- محتوای سئوشده برای فروشگاه آنلاین لباس تولید کنید!

بعد از تحویل سایت، باید شروع به تولید محتوا کنید. این محتوا، صرفا شامل تصاویر لباس‌هایی که در فروشگاه آنلاین قرار داده‌اید، نمی‌شود. شما باید محتوای کاربر پسند تولید کنید.

کلمات کلیدی مهم و هدف کسب و کارتان را شناسایی و محتوای باکیفیت برایشان تولید کنید. استراتژی تولید محتوا یا بازاریابی محتوایی، می‌تواند مسیر دیدگاه کاربر را به سمت و سویی بکشاند که خرید در انتهای آن قرار گرفته باشد. پس هوشمندانه عمل کنید.

جالب است بدانید که سئو محتوا، زمانی بهترین نتیجه را در جذب کاربر و بهبود رتبه موتورهای جستجو دارد که بدنه اصلی سایت، بهینه کدنویسی شده باشد. رعایت اصول سئو در طراحی سایت پوشاک، اهمیت زیادی دارد. خوشبختانه، شرکت لاگ برای طراحی فروشگاه آنلاین لباس تمامی این جزییات مهم را مدنظر قرار می‌دهد تا تولید محتوای سئومحور شما، به بهترین شکل بازخورد داشته باشد.

8- برای کار فروشگاه لباس در شبکه های اجتماعی، صفحه بسازید!

شاید احساس کنید که بعد از طراحی سایت پوشاک و تولید محتوا، کارتان به اتمام رسیده است. اما طراحی فروشگاه آنلاین لباس تنها بخشی از داستان است، شما باید با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، تبدیل کسب و کار سنتی به مدرن را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. سعی کنید براساس طیف مخاطبین‌تان اقدام به تولید محتوا در راستای فروش بیشتر کنید. کسب رتبه بالا در گوگل، شانس نشان دادن شما در صفحات اول را افزایش می‌دهد. چنین رویدادی برابر با افزایش مشتری و وفادارسازی آن‌ها است.

طراحی سایت پوشاک برای چه کسب و کارهایی توصیه می‌شود؟

شاید تصور کنید که اگر یک فروشگاه فیزیکی لباس دارید، پس باید برای طراحی فروشگاه آنلاین لباس اقدام کنید؛ اما بهتر است بدانید که داشتن فروشگاه آنلاین برای کسب و کارهای دیگر این حوزه، مفید است.

مثلا، اگر تولیدی پوشاک دارید، داشتن یک سایت می‌تواند خریدی ارزان و جذاب برای کاربر باشد. اگر مواد اولیه پوشاک مثل پارچه، زیپ و نخ را عرضه می‌کنید، باز هم داشتن وب سایت می‌تواند مشتریان خرد و کلان برایتان داشته باشد. داشتن وب سایت برای کسب و کارهای حاشیه‌ای این صنف مثل سازندگان مانکن، ایده خوبی نیست.

خلاصه مطلب

داشتن یک وب سایت برای کسب و کارهای مدرن، ضرورت محسوب می‌شود. مزایای طراحی سایت‌های فروشگاهی، تاحدی است که این روزها کم‌تر افرادی هستند که در این حوزه فعالیت داشته باشند اما وب سایتی برای عرضه محصولات نداشته باشند؛ به ویژه فعالان حوزه لباس و پوشاک! به همین دلیل توصیه می‌شود تا سریعا در این حوزه وارد عمل شوید.

سوالات متداول برای طراحی سایت فروش آنلاین لباس و پوشاک

آیا طراحی فروشگاهی آنلاین لباس ویژگی خاصی نسبت به دیگر فروشگاه های آنلاین دارد؟

امکاناتی مثل تعیین سایز‌های مختلف، انتخاب رنگ‌های مختلف یک محصول و مشاهده تصاویر مرتبط به لباس با کلیک بر روی هر رنگ سایت و موارد این‌چنینی، خاص یک فروشگاه آنلاین لباس است و می‌تواند وجه تمایز آن نسبت به سایر سایت‌های فروشگاهی باشد.

چگونه کلمات کلیدی سایت فروشگاهی را مشخص کنیم؟

استخراج کلمات کلیدی در هر حوزه‌ای، توسط افراد متخصص سئو انجام می‌شود. به همین دلیل، باید از متخصصین کاربلدی همچون کارشناسان سئو در شرکت لاگ کمک بگیرید تا باتوجه به زمینه فعالیت‌تان، بهترین و مناسب‌ترین کلمات کلیدی مرتبط را استخراج کنند. تامین محتوا مطابق با سئو نیز، توسط همین تیم انجام می‌شود.

آیا فروشگاه آنلاین لباس سود زیادی دارد؟

معمولا زمانی که هزینه‌های داشتن یک فروشگاه فیزیکی از شما کسر می‌شود، سود بیشتری در جیب‌تان باقی می‌ماند. از سوی دیگر، افزایش فروش در فضایی که محدودیت جغرافیایی در آن معنایی ندارد، می‌تواند موجب افزایش چند برابری فروش و همچنین، سودهی بیشتر شود. به همین دلیل، فروشگاه آنلاین موفق، سود بیشتری نسبت به یک فروشگاه فیزیکی خواهد داشت.

 

سفارش طراحی سایت